
“По-малко ние, повече те” – вижте интервю с образователния експерт Гари Стейгър
Гари Стейгър е образователен експерт, чията работа е свързана най-вече с идеята за учене чрез правене. Той, заедно със Силвия Мартинез, ще бъде гост на
1. Най-мощният ефект върху социалното и емоционалното развитие на учениците идва в резултат на интегрирането в класната стая на практически дейности, чрез които учениците идентифицират проблеми и възможни решения, за да градят опит за справяне с проблемна ситуация и взимане на решение, за сътрудничество и екипност, за справедливост.
2. Прекият контакт на учениците с природната среда и участието им в дейности за наблюдение, проучване, експериментиране, работа с научна литература за изпълнение на индивидуални или групови задачи, в проектни дейности, посветени на изследването на различни теми са значими за и зависими от социално-емоционалното развитие на учениците.
3. Изследванията сочат, че синергията между науката и социално-емоционалното обучение води до по-добро разбиране на учебния материал. Емоциите влияят върху резултатите от обучението по природни науки, поради което интегрирането на СЕУ в учебните предмети е необходимост, а не лукс.
Гари Стейгър е образователен експерт, чията работа е свързана най-вече с идеята за учене чрез правене. Той, заедно със Силвия Мартинез, ще бъде гост на
Всички учениците проявяват любопитство към природните науки. Събрахме на едно място някои интересни образователни ресурса, които да прегледате за идеи, с които да разнообразите преподаването
В общественото пространство циркулират най-различни митове за обучението по природни науки. От това, че само в природоматематическите гимназии се случва нещо смислено в тези часове,
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи СЕУ в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период на ползване до края на учебната година.