Учениците чуват въпрос и трябва да изберат между две опции и да обяснят избора си.
Самоосъзнатост: учениците разбират и обясняват собствения си избор.
5 – 10 мин.
карти с въпроси от типа : “Кое би предпочел?”
Стъпки за изпълнение на дейността
Разяснете, че днес всеки ще трябва да чуе въпрос, да отговори и да обясни избора си. Изяснете, че първо ще бъде изтеглено име, а ученикът, чието име е изтеглено, ще отговаря.
Ученикът изтегля карта и прочита въпроса написан на нея, например:
“Какво би предпочел – да решаваш математически задачи, които помагат да се създават ваксини или задачи, които помагат за построяването на космически кораб?”
Попитайте детето какво го е накарало да отговори така, знаел ли е, че при създаването на ваксини се използва математика?
В началото може да задавате въпроси след отговора на всяко дете, постепенно те сами ще започнат да говорят за изборите си без да имат нужда от допълнителни въпроси. Нека ученикът, който е отговарял да изтегли името на следващия ученик.
Последните пет минути отделете, за да обсъдите как са се чувствали по време на дейността и да обобщите някои нови нагласи.
Примерни въпроси за разбор:
- ”Кое беше най-предизвикателното в играта?”
- “Имаш ли предложения за други такива въпроси?”
- “Как се чувстваше, докато отговаряше?”
- “Научи ли нещо ново?”Ако да, какво?”
- Какво би предпочел: да откриеш формула за лице на триъгълник или за обиколка на окръжност?
- Какво би предпочел: Да познаваш Питагор или Исак Нютон?
- Какво би предпочел: да прекараш един ден в бъдещето или в миналото?
- Какво би предпочел: Да преподаваш или да учиш математика?
- Какво би предпочел: Да прекараш един ден с Илън Мъск в разработване на роботи или да прекараш един ден с Айнщайн ?
Дайте за задача на учениците сами да напишат по един такъв въпрос и използвайте въпросите в следващи часове.
Дайте за задача на учениците да проведат играта у дома с родителите си .