Прави план за проверка на хипотеза

Прави план за проверка на хипотеза

Стъпка 1
Предварителна подготовка на учителя:

  • Изброява и разписва методите за изследване в дадената наука (наблюдение, експеримент, анкета и т.н.).
  • За всеки метод – разписва максимум 5 стъпки, които в общия случай са: цел на изследването, очакван резултат, необходими материали, действия, провеждане/описание.

Учителят преподава тези методи чрез предметното знание.

Пример:
Преподава нов урок за Хан Крум – записва на дъската „Защо Хан Крум е обявен за „законодателя” на първата българска държава?” и пита учениците как биха подходили, за да отговорят на въпроса.

  1. Цел: да докажа, че Хан Крум е „законодател”;
  2. Очакван резултат – ще е въвел закони, общовалидни;
  3. Ще прочета учебник, ще прочета в Гугъл, ще записвам и слушам по време на въвеждането на нов материал;
  4. Учебник, тетрадка, химикалка, писмени сведения;
  5. Описват отговора на въпроса, който са намерили с конкретни факти.

Стъпка 2
Когато ученикът има становище или хипотеза по даден въпрос, стратегията изисква да го попитаме как би постъпил, за да докаже това свое твърдение. Може да се ползва при всяка задача, не изисква повече от 3-4 мин на становище/хипотеза.

Предимства на стратегията

  • Може да се ползва целогодишно – след първото „завъртане” на методите;
  • Развива и критично мислене;
  • Може да се ползва като отваряне на всеки урок;
  • Може да се ползва за стъпка преди всяка задача от практиките.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • изисква по-продължителна първоначална подготовка (преди началото на учебната година).

Още полезни статии:

Симулация на гласуване/референдум
Гражданска активност

Симулация на гласуване/референдум

Когато става въпрос за вземане на решение за каквото и да е в класа, добър механизъм да бъде зачетено мнението на всеки ученик е гласуването.

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.