Как да се справим със стреса с помощта на собственото си въображение?

Възрастните обикновено нямат времето и мотивацията да помагат на децата да се справят със стреса и тревожността. В училище пък трябва да се учи и фокусът рядко пада върху това как се чувстват учениците и как се справят с различни житейски ситуации. Но можем ли да очакваме от децата да учат, ако са разтревожени, притеснени или разстроени?

Истината е, че доста учители осъзнават необходимостта от това преди всичко да създадат позитивен социален и емоционален климат в класната стая, за да могат след това и да постигнат академични успехи с учениците си. Начините за това са много, но в тази статия ще се спрем на един конкретен метод, с който да помогнете на първокласниците си да се научат да използват въображението си, за да намалят стреса.

За тази цел ви споделяме урока “Жени и нейното въображение”. Както сами ще се уверите, урокът е разписан изключително подробно и можете буквално да си го свалите и да го приложите в часа си дума по дума. Към него ще намерите и допълнителна информация и съвети за учители и родители по темата за управлението на детския стрес и изграждането на решителност в лицето на предизвикателствата. А с помощта на увлекателната история на Жени, вашите първокласници ще имат възможност да разсъждават върху важни въпроси като “Как да потърсим помощ, когато сме притеснени?” и “Към кого да се обърнем за съвет?”. В края на часа всяко дете ще е изработило и собствена кукла с образа на Жени, която да му напомня какво да прави, когато усети, че се напрагя.

Каква е тайната на Жени и как успява да неутрализира стреса единствено със силата на въображението си ще разберете само ако си свалите урока тук.

Урокът “Жени и нейното въображение” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Възможно ли е?
Математическа грамотност

Възможно ли е?

Тази стратегия стимулира учениците да оценяват получен резултат, като го сравняват с разбирането си за проблема, и поставя акцент върху разбирането на проблема, а не

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.