Как да се справим със стреса с помощта на собственото си въображение?

Възрастните обикновено нямат времето и мотивацията да помагат на децата да се справят със стреса и тревожността. В училище пък трябва да се учи и фокусът рядко пада върху това как се чувстват учениците и как се справят с различни житейски ситуации. Но можем ли да очакваме от децата да учат, ако са разтревожени, притеснени или разстроени?

Истината е, че доста учители осъзнават необходимостта от това преди всичко да създадат позитивен социален и емоционален климат в класната стая, за да могат след това и да постигнат академични успехи с учениците си. Начините за това са много, но в тази статия ще се спрем на един конкретен метод, с който да помогнете на първокласниците си да се научат да използват въображението си, за да намалят стреса.

За тази цел ви споделяме урока “Жени и нейното въображение”. Както сами ще се уверите, урокът е разписан изключително подробно и можете буквално да си го свалите и да го приложите в часа си дума по дума. Към него ще намерите и допълнителна информация и съвети за учители и родители по темата за управлението на детския стрес и изграждането на решителност в лицето на предизвикателствата. А с помощта на увлекателната история на Жени, вашите първокласници ще имат възможност да разсъждават върху важни въпроси като “Как да потърсим помощ, когато сме притеснени?” и “Към кого да се обърнем за съвет?”. В края на часа всяко дете ще е изработило и собствена кукла с образа на Жени, която да му напомня какво да прави, когато усети, че се напрагя.

Каква е тайната на Жени и как успява да неутрализира стреса единствено със силата на въображението си ще разберете само ако си свалите урока тук.

Урокът “Жени и нейното въображение” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас