
За събитието
Най-голямото събитие в българското образование
„Добрите практики на фокус 2023“ ще събере българската образователна общност на 29 и 30 април в гр. София. Събитието цели да стимулира обмяната на опит, да провокира смислени дискусии и да представи нови възможности за справяне с предизвикателствата, които срещат училища, учители, ученици, родители и образователни експерти.
Запазете своете място сред 500-те гости на събитието, за да разберете първи кои са отличените устойчиви и иновативни педагогически практики. Очакват Ви два дни с практични работилници, вдъхновяващи лекции, образователно изложение, смислени панелни дискусии и много възможности за общуване със съмишленици.

Ден 1 - 29.04., събота
9:00 - 10:00
Регистрация и образователно експо
10:00 - 11:30
Откриване и отличаване на добри практики
11:30 - 12:00
Почивка и образователно експо
12:00 - 13:00
Панелна дискусия "Качествено учене"
13:00 - 14:00
Обяд и образователно експо
14:00 - 15:00
Работилница по избор 1
15:00 - 15:45
Почивка и обмяна на опит + образователно експо
15:45 - 16:45
Работилница по избор 2
16:45 - 17:30
Почивка и обмяна на опит + образователно експо
17:30 - 18:00
Рефлексия за деня
Работилницата представя интердисциплинарен проект за миналото, свързан с настоящето – “Паметниците, които липсват в София”, проведен в 10. клас. Учениците изследват вече съществуващи паметници, за да създават собствен макет на паметник, какъвто смятат, че липсва в София. За финал организират изложба в училище и представят пред публика всички създадени паметници.
Проектът развива ключови компетентности като изследователски умения, критично мислене и креативност, работа в екип и гражданско самосъзнание. Работилницата е подходяща за учители и директори. Независимо в какъв етап преподавате ще се вдъхновите и ще си тръгнете с много идеи за проекти, уроци или дейности.
Работилницата представя опита и конкретни практики за изграждане на сътрудничество в колектива чрез създаване на ефективни професионални учещи общности. Работилницата е подходяща за учители и директори.
Работилницата представя пътя по изграждане на нов учебен предмет, който да отговаря на нуждите на учениците да ги мотивира и ангажира в учебния процес и да развива ключови житейски умения. Работилницата е подходяща за директори и учители и е насочена към начален и прогимназиален етапи на обучение.
Представяне на платформа на развиване на функционална грамотност в начален етап на обучение. Работилницата е подходяща за преподаватели в начален етап и ще представи практически насоки и стратегии за развиване на ключови компетентности в учениците.
Работилницата представя конкретни практики, част от цялостна програма за интегриране на социално-емоционално учене във всички часове в начален етап на обучение. Работилницата е подходяща за директори и учители в начален етап на обучение.
Работилницата представя практика за развиване на саморегулация на ученето, дигитална грамотност и нагласа за развитие у учениците чрез създаване на портфолио в платфромата Seesaw. Подходящо за учители във всички етапи на преподаване.
What exactly is well-being? Do you know it when you see it? How is it measured? What do we know about the well-being of students in Bulgarian schools? This workshop will be useful for school leaders and teachers who want to address well-being without diluting their core mission: teaching and learning.
Какво означава благосъстояние и как го разпознаваме? Как можем да проследим как се чувстват нашите ученици? Тази работилница е насочена към директори и учители, които искат да развиват и подобряват благосъстоянието на своите ученици без да правят компромис с основната си преподавателска дейност.
Ден 2 - 30.04., неделя
9:30 - 10:30
Паралелни сесии от партньорски организации
10:30 - 11:15
Почивка и неформално общуване
11:15 - 12:45
Паралелни сесии от партньорски организации
13:00
Отпътуване
Някои педагогически практики и идеи могат да бъдат приложени без много усилия дори контекстът и вида училище да са различни. Но по-често се налагат адаптации. Как можем да адаптираме добри педагогически практики за нуждите и интерсите на своите ученици? Тази работилница е подходяща за училищни лидери и преподаватели, които имат нужда от допълнителни инструменти за адаптиране на обещаващи практики и стратегии.
Работилницата е с капацитет до 40 участници и ще бъде проведена 2 пъти.
Вече много училища в България подобряват сами работата си, използват иновативни преподавателски и управленски практики, адаптират подходите си спрямо съвременния свят и нуждите на учениците. Как обаче да направим така, че да видим подобрение в цялата образователна система? От какво имат нужда директорите и учителите, за да работят спокойно и автономно? Кои процеси в системата на образованието имат нужда от преосмисляне? В тази дискусия ще обсъждаме конкретни предложения за промени в системата на образованието. Сред темите ще бъдат: националното външно оценяване и държавните зрелостни изпити; философията на учебните програми и учебните планове; условията за училищата да работят по иновативни практики; ролята и профилът на училищния директор; измерване на качеството в образованието.
Регистрираните за дискусията участници ще получат предварително въпросите, които ще се обсъждат по време на сесията. “Заедно в час” ще обобщи и популяризира предложенията и коментарите, получени по време на дискусията, с цел да достигнат до по-широка публика и да провокират дебат за нужните промени в българското образование.
Сесията е с капацитет до 25 участници.
В тази работилница ще преживеем посещение в света на Dream Space – STEAM центъра, в който всяко хлапе има специална роля, използва уникалните си суперсили и решава големи проблеми, за да постигнем целите за устойчивост на ООН. След като “събуем обувките” на учениците, ще осмислим как създаваме STEAM преживявания и ще си тръгнем със създаден “STEAM проблем“, с който да предизвикаме учениците си щом се върнем в училище.
Сесията е с капацитет до 60 участници.
По време на работилницата участниците ще се запознаят с най-новия инструмент за ангажиране на учениците и диференциране на обучението по математика с Кан Академия. Кан Академия е безплатна образователна платформа, която предоставя онлайн видео уроци, упражнения по математика, наука, история и други, и инструменти в помощ на учителите. Ресурсите на Кан Академия са включени и в новата платформа на Министерството на образованието и науката – Дигитална раница. Работилницата ще бъде полезна за всички учители, които търсят иновативни начини за обучение на своите ученици. Работилницата е предназначена за хора с неголям опит или липса на такъв в използването на Кан Академия. Всички учители, които използват платформата активно със своите класове са добре дошли да споделят опита си.
Сесията е с капацитет до 100 участници.
БАРАБАР е стратегическа настолната игра – иновация в образованието по права на човека. Барабар е следващата еволюционна стъпка на екипа на сдружение „Възможности без граници“ в посока игровизиране на обучението по права на човека, насърчаване на толерантност и приемането на многообразието от хората и истории в заобикалящия ни свят.
В тази работилница ще имате възможност да преминете през част от играта и да научите как да прилагате и в собствената си практика.
Думата БАРАБАР съществува на много езици като български, руски, албански, турски и може да бъде проследена чак до персийски и хинди. Означава равенство, заедно, рамо до рамо, правене на общи неща и въплъщава основната идея на играта, а именно разнообразието и солидарността, тъй като ЗАЕДНО правим промяната и имаме шанс за по-добро утре! БАРАБАР получи награда на публиката за най-добро представяне на бизнес идея по време на Pitch Pitch – Special StartUp Europe Week Edition – Sofia 2023. БАРАБАР е финалист и носител на награда в конкурса LET’s GO за Най-добър бизнес план на НПО 2022, организиран от Български център за нестопанско право. БАРАБАР е избран за добра практика в областта на социалните иновации в сектор „Образование“ на конференцията SOCIAL INNOVATORS, проведена в Република Хърватска през ноември 2021 година. център за нестопанско право. БАРАБАР е избран за добра практика в областта на социалните иновации в сектор „Образование“ на конференцията SOCIAL INNOVATORS, проведена в Република Хърватска през ноември 2021 година.
В съвременния контекст на свръхприсъствие на образи, все повече нараства убеждението, че концепцията ни за грамотност трябва да се разшири отвъд традиционните представи за четене и писане. Учебните програми в Европа въвеждат изучаването на движещи се образи от най-ранна възраст на учащите се и мнозина смятат, че киното и по-общо създаването на чувствителност към визуалното изразяване трябва да бъде неразделна част от работата по грамотност в общия учебен план. В работилницата ще бъде представена визия за легитимното място на артистичното образование в съвременната образователната система и връзката му с компетентностния подход и уменията на 21 век, личностното развитие на учениците. Ще бъдат представени откъси от филми, педагогически ресурси и добри практики, които да визуализират спецификата на този методологичен подход.
Работилницата е с капацитет до 50 участници.
Програма “Устойчив живот” е създадена за ученици от 4-7 клас с фокус върху екология, зелени технологии и добри примери от света. Програмата е изцяло игрофицирана с идеята да вдъхнови и заинтригува максимално учениците, като същевременно учителят предава с материала през проекти, дискусии и практически задачи.
инж. Димитър Димитров – предприемач и радетел за развитие на българското образование, собственик и управител на Ардес Информационни Технологии – Ardes.bg от 26 години, притежава компании в сферата на консултациите относно качеството на обслужване на клиенти, за инвестиции в недвижими имоти, сервизни услуги и др. , Д-р хонорис кауза на Технически Университет Варна, член на Business Network International – най-голямата бизнес организация в света с над 300 000 членуващи бизнеса, член на Ротари клуб “Варна Галатея”, създател на фондация: “Твоето Мнение е Важно” и един от учредителите на движението “Сподели и Вдъхнови”, чиято мисия е да вдъхновява младите хора да мечтаят смело, да си поставят високи цели и с труд и упоритост да се борят за постигането им. Заедно с колегите си от “Сподели и Вдъхнови” изнася про боно мотивационни лекции и уоркшопи пред ученици и учители във Варна и София. За 2022 и 2023 г повече от 80 лекции в над 20 училища са изнесени пред ученици и учители.
Сесията е капацитет до 50 участници.
Коучинг, менторство, наставничество – ако се чудите какво е общото между тях или как да бъдете още по-ефективни в тези роли – това е вашата сесия. В нея ще разгледаме какво представлява коучингът и какво е мястото му в образователната система, ще изследваме ключовите умения и нагласа, които биха ви били полени във всеки аспект на вашата работа – ученици, родители и колеги и не на последно място – ще практикуваме.
Работилницата е с капацитет до 50 участници.
Запознайте се с нашите специални гости
Поканили сме хора, които да ви вдъхновят, мотивират, научат и провокират!

Рима Шор
Ръководи Департамента за Образователно лидерство в Банк Стрийт Колидж, Ню Йорк повече от 10 години. Отдаден учен и анализатор в сферата на образованието с много публикации и книги за ранно детско развитие и основно образование. Рима има силен интерес и опит в работата с български училища и учители.

Траян Траянов
Tраян е изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Фондация “Заедно в час” от 2019 г. Той е част от екипа на организацията от нейното създаване през 2010 гoдина. Основните му отговорности като изпълнителен директор са свързани с цялостното стратегическо развитие и устойчивост на “Заедно в час”.

Петко Иванов
Главен редактор на Prepodavame.bg и ръководител “Технологии, операции и маркетинг” в Заедно в час. Петко има опит с различни предприемачески инициативи, той е и основният двигател за създаването на сайта Prepodavame.bg. Петко има бакалавърска степен по бизнес икономика и магистратура по икономическа социология в УНСС.

Ивайло Бонев
Ивайло Бонев е съосновател на Технократи, образователен проект с фокус върху разработване и прилагане на иновативни методи и програми за учене, консултира училища, провежда обучения за учители и курсове по роботика, програмиране и зелена енергия за деца. Организира работилницата STEM програма “Устойчив живот на Земята”.

Цветомира Антонова
Цветомира Антонова е историк, редовен докторант в катедра „История на България” на СУ „Св. Климент Охридски”. Става учител през 2013 г. с програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час”. В момента е преподавател по история в Частно средно училище “Увекинд”. Организира работилницата “Памет и паметници”.

Даниел Симеонов
От режисьор до учител. Даниел Симеонов прави този на пръв поглед голям завой в кариерното си развитие, но скоро се оказва, че киното има място в класната му стая. Няколко филма, създадени от учениците му, много съмишленици и няколко години по-късно ОУ „Неофит Рилски“ в село Дерманци става иновативно училище с изучаване на кино.

инж. Димитър Димитров
Предприемач и радетел за развитие на българското образование, собственик и управител на – Ardes.bg от 26 години, Един от учредителите на движението “Сподели и Вдъхнови”, чиято мисия е да вдъхновява младите хора да мечтаят смело, да си поставят високи цели и с труд и упоритост да се борят за постигането им.

Десислава Стоянова
Десислава Стоянова е мениджър “Подкрепа на учители” в “Заедно в час”. През 2015 година завършва участието си в програма “Нов път в преподаването” на Заедно в час и оттогава активно се занимава с менторство и подкрепа на учители. Организира работилница за коучинг в образованието – подходи и стратегии.

Борислава Данева
Борислава Данева е старши специалист “Общностно развитие”, “Заедно в час”. Тя отговаря за комуникацията с членовете на широката ни образователна общност, създаване и провеждане на събития за професионално развитие, сътрудничество и обмяна на опит. Тя е основният двигател на събитието “Добрите практики на фокус”.
Очаквайте още гости
Очаквайте още гости
Образователно изложение
Образователни организации ще имат свой щанд по време на изложението и ще представят своята дейност. Ще можете да се запознаете с техни представители и да си тръгнете с нови полезни идеи, продукти и услуги в подкрепа на Вашите ученици.
Ако искате и вашата организация да участва и да промотира дейността си пред над 500 гости, пишете ни на b.daneva@zaednovchas.bg

Карта на всички публикувани добри практики
Натиснете всяко пинче на картата, за да видите повече детайли за добрата практика
Елате на събитието и ще имате възможност да се срещнете и запознаете с авторите на над 170 добри практики от цяла България.
Участници споделят
ОРГАНИЗАТОРИ


Официални партньори
нашите спонсори
медийни партньори





Логистика за събитието
Как да стигнете до хотел Рамада:
- С автомобил – паркингът на хотела е безплатен за гостите на събитието
- Метро линия 2, спирка Централна ЖП гара
- Автопусни линии 78, 85, 213, 285, 305, 404, 413, спирка Централна ЖП гара
- Трамвайни линии – 1, 3, 12, 27