Учениците гледат кратки видеа без допълнителни обяснения и разсъждават над въпросите: “Какво ми е интересно?” и “Какъв може да бъде проблемът, които се разглежда във видеото?”, “От каква допълнителна информация имам нужда, за да разреша казуса?”
Самоосъзнатост: децата разбират какво и защо им е любопитно и идентифицират какви чувства пораждат в тях различни теми или ситуации
Отговорно вземане на решения: Запознавайки се с различни приложения на математиката, учениците взимат по-лесно отговорни решения за тяхното здраве, отношения, цели
Стъпки за изпълнение на дейността
Пуснете краткото видео №1. Попитайте учениците: “Какво ви прави впечатление?” , “Има ли нещо, което искате да знаете за предмета в клипа?” , “Как видеото ви накара да се чувствате?”
След като получите отговори, тогава вие задайте въпроса: “Колко калории съдържа пакетът М&М?”
Подканете децата да напишат свое предположение и да го споделят.
Попитайте ги: “Каква информация мислите, че ще е полезна, за да откриете отговора?” Нека децата отбележат и тези свои предположения.
Покажете им снимките в презентацията. В този случай в един пакет М&М се съдържат 54 бонбона, а 5 бонбона съдържат 23.1 калории. Попитайте ги дали са знаели какво е количеството калории, какво мислят – според тях дали това са много или малко калории. Имат ли предположение за отговор на задачата?
Покажете второто видео, което дава информацията за всички калории и подканете учениците да напишат уравнение или начин за решаване на проблема.
Задайте нов въпрос: “А колко бонбони ще са нужни, за да достигнат 1000 калории?”
Поговорете за важността да сме осведомени за съдържанието на храните, които избираме да консумираме.
Примерни въпроси:
Какво знаем за съставките на продуктите, които купуваме?
Колко захари/протеини/ въглехидрати на ден са полезни количества за един подрастващ ученик?
Изрично подчертайте, че математиката ни помага да сме осведомени за нашето здраве и ни дава ценна информация за ежедневните ни навици.
Обобщете как са се чувствали по време на дейността.
Може да използвате истински бонбони, за да илюстрирате задачата и за да създадете приповдигнато настроение в класната стая.
Дайте за задача на учениците да направят “одит” на семейния хладилник като пресметнат хранителните стойности на всички продукти в него.