Задаване на характерни математически въпроси

Задаване на характерни математически въпроси

Важно е да изградим у учениците си навик как да подхождат към непознати за тях проблеми. Въпросите по-долу са типични математически въпроси, които помагат за ориентиране в ситуация. Затова колкото по-често ги задаваме в час, толкова в по-голяма степен развиваме у учениците нагласата да поставят информацията/данните/задачата в контекст и да търсят връзки.

  • Колко?
  • По колко начина?
  • Кое е най-голямо/най-малко?
  • Какво е общото между…?
  • Какви свойства има?
  • Виждал ли съм подобно нещо преди и къде?
  • Кое е същественото?
  • Защо този метод е приложим тук?

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как да преплетем доброволчеството и предметите от философски цикъл?

Практиката “Доброволчески клуб: Любов без граници” работи активно, за да свърже изучавания материал в часовете по философия и доброволчеството, благотворителността и стремежа да си в

STEM образование
STEM

STEM проект “Слънчева фурна”

Няма нищо по-хубаво от горещ душ и топла вкусна храна след игра навън! А как водата в банята става топла и откъде идва енергията, която

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.