Учениците обясняват чрез асоциации дума свързана с математически термин, личност или концепция.
Самоосъзнатост: децата разбират и обясняват собствения си избор
Социална осъзнатост: учениците разбират изборите на другите
15 – 20 мин.
Карти с математически идеи, концепции, термини, личности; таймер.
Стъпки за изпълнение на дейността
Предварително подгответе тесте с карти, на които са записани вече изучавани математически термини, концепции или личности.
Покажете картите и обяснете, че днес ще играете на математически асоциации. Изяснете, че първо ще изтеглите името на ученика, който ще обяснява думата. Пояснете, че не е задължително асоциациите, с които обясняват думата да са свързани с друго математическо понятие. Асоциациите могат да включват емоция, личност и т.н. Времето за обяснение е 30 секунди.
Вземете таймер , изтеглете име и започнете играта. Нека избраният ученик да изтегли дума и да започне своето обяснение, а след това да изтегли следващият човек, който ще обяснява.
Примерни думи:
- куб
- обем на трапец
- Питагор
- лице на правоъгълник
- десетична дроб
Последните пет минути отделете, за да обсъдите как са се чувствали по време на дейността и да обобщите някои нови нагласи. Мотивирайте ги с: “Математиката може да бъде свързана с всичко.”, “Математика е забавна.”
Играта може да бъде променена и вместо да обясняват вербално, учениците могат да рисуват думата.
Семейството се разделя на отбори по двама или трима. Всеки участник пише по 4 думи свързани с математиката. По един от всеки отбор тегли думи и ги обяснява възможно най-бързо на съотборниците за 1 минута. Целта е да се познаят колкото може повече думи.