fbpx
Добри практики Игровизация Математическа грамотност Прогимназия (5 - 7 клас)

Как математиката може да стане любим предмет за всеки ученик?

Как математиката може да стане любим предмет за всеки ученик?

Математиката е навсякъде около нас и едно от най-добрите неща, които можем да направим за учениците, е да им помогнем да изградят нагласа, че тя е за всеки. Това правят и учителите в ОУ “Васил Левски” в гр. Разград чрез проект, фокусиран върху наваксване на образователни затруднения в областта на математиката при ученици от шести клас. 

Визитка на практиката

Име: Математика за всеки

За кого е подходяща: ученици в 6. клас

Какво развива: упоритост и постоянство; математическа грамотност; дигитална грамотност

Продължителност: през цялата учебна година

Необходими материали: безплатни образователни ресурси на Кан Академи; възможно е използване на таблети или лични телефони на учениците

Защо математика?

Последните две учебни години бяха предизвикателни за всички в образователната сфера и немалко училища регистрираха натрупани пропуски в знанията на учениците. В ОУ “Васил Левски” са забелязали, че най-съществени и важни за наваксване с оглед цялостното развитие на учениците са пропуските по математика на учениците, които са шести клас през учебната 2021/2022 г. 

По отношение на този учебен предмет има натрупани стереотипи, че само определени “талантливи” ученици я разбират, че е трудна и проч. Математиката обаче може да помогне на всеки човек да реши голям набор практични проблеми от ежедневието си.

Какво представлява практиката?

“Математика за всеки” е интегриран подход към изучаването на математика в 6. клас – прилагат се стратегии за показване на практическата полза от изучаваните теми и се използват ресурсите на Кан Академи, за да се постигнат добри академични резултати. 

Използването на образователните ресурси на Кан Академи в обучението се осъществява чрез лични устройства или училищни хромбуци. Платформата помага на учителите да идентифицират индивидуалните пропуски на всяко дете и да диференцират работата с него. Така класната стая става диференцирана и се проследява пътя на всяко дете до успеха. Учениците могат да проследят индивидуалния си напредък и да виждат как усилията им водят до успех.

Като част от подхода се прилагат и методи за игровизация на преподаването, напр. чрез класация на най-добрите резултати за всеки випуск и разказването на истории като рамка на учебните часове, която да даде практическа стойност на изучавания материал. За внедряването на тези методи екипа разчита на менторство от страна на Мариела Станчева от InByte.

План на един урок може да видите ТУК. А повече информация за проекта “Математиката е за всеки” ще намерите на сайта на проекта. 

Защо да приложите тази практика?

  • математическата грамотност има голяма практическа приложимост в различни аспекти на живота и училището е мястото, в което учениците могат да изградят положителна нагласа към предмета;
  • чрез уроците и ресурсите на Кан Академи всеки ученик вижда личния си напредък и това е стимулиращо – разбира, че всичко зависи от неговите усилия и постоянство;
  • игровизацията е съвременна тенденция в образованието и покрива много нужди на учениците днес.

Тази практика е селектирана в инициативата „Добрите практики на фокус“, която има за цел да открие, опише и популяризира ефективни, приобщаващи и устойчиви педагогически практики в три категории: благосъстояние на учениците, отговорност и принос на учениците, академичен напредък на учениците.

На 24 юни ще се проведе събитие, на което ще бъдат представени отличените добри практики. Вижте повече ТУК

Имате нужда от още работещи практики? На prepodavame.bg може да намерите още много изпробвани практики за вашата класна стая.

Ако имате практика, която може да бъде полезна на други учители, ще се радваме да се свържете с нас и да ни разкажете за нея!

За автора

ОУ "Васил Левски", Разград

От учители за учители

Абонирай се, за да получаваш безплатни статии и ресурси.