“Хрили, рибата балон” или какво да правим, когато емоциите ни завладеят

Ако работите с малки деца, знаете колко бурни и непредвидими са техните емоции. Това води не само до проблеми, свързани с учебния процес, но и до междуличностни конфликти, които могат сериозно да навредят на учениците и на социално-емоционалния климат в класната стая.

Бурните емоции пречат на децата да правят дори и нещата, които по принцип обичат. Когато са ядосани например, не могат да контролират думите и реакциите си, а когато се страхуват, не поемат рискове и не изпробват нови неща, които може и да им допаднат. Когато пък са прекалено развълнувани и въодушевени, не могат да се концентрират.

Съществуват най-различни техники и механизми за управление на емоциите, но децата дори и не подозират за тях. Така че следващия път, когато се опитвате да успокоите класна стая пълна с развълнувани ученици, имайте предвид, че и те самите не знаят как да се справят със собствените си емоции. Именно затова избрахме една лесна и бърза техника за управление на емоциите и ви я споделяме под формата на подробно разписан урок за 1. клас, който можете да приложите в класната стая, за да помогнете на учениците си.

Урокът е изключително увлекателен и разказва историята на рибата балон Хрили, която един ден открива, че има необичаен талант. Какъв е той и как помага на Хрили да обуздае емоциите си, ще разберете, ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

Урокът “Хрили, рибата балон” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

“Хрили, рибата балон” или какво да правим, когато емоциите ни завладеят

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Да помогнем на учениците да вземат дисциплината в свои ръце – цялостна стратегия за разрешаване на конфликти в клас

Влошената дисциплина и конфликтите в класната стая са предизвикателство, с което всеки преподавател рано или късно се сблъсква. Най-разпространеният начин за справяне с проявите на

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.