
Преподаване на социално-емоционални умения
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
“Една от най-важните цели на обучението по математика, особено в процеса на преминаване от начален към прогимназиален етап, е да се запазят интересът и любопитството към математиката.”
1. По-високите нива на социално-емоционална компетентност съответстват на по-високи нива на математически постижения, увереност и интерес към математиката, както и на по-ниски нива на математическа тревожност.
2. СЕУ дава възможност на учениците да осмислят важността на обучението по математика като ги свързва с истинските задачи на науката – от създаването на сгради, превозни средства, подобрения в медицината, в астрономията, до създаването и реализирането на проекти.
3. СЕУ запознава учениците с предизвикателствата, пред които учените могат да бъдат изправени и черпейки от техния опит, създават свои умения за самоуправление, социална осъзнатост, управление на взаимоотношенията и отговорно вземане на решения.
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
КУРС Искате да създадете положителна и приобщаваща среда в класната стая, където вашите ученици да развиват пълния си потенциал? Искате да научите ефективни стратегии за насърчаване на социално-емоционалните умения като
КУРС Отключете своя потенциал като учител с курса “СЕУ за всеки учител: как да развиваме своите социално-емоционални умения?”. Открийте нови инструменти за управление на вашите реакции и подобряване на вашето
КУРС Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и
Учениците отговарят на въпрос, който е свързан с групата и работят с дроби. Социална осъзнатост: учениците осъзнават принадлежността си към групата според различни признаци.
Тази статия беше създадена в сътрудничество с г-жа Теодора Димитрова от 106 ОУ “Григорий Цимблак” гр. София. 106 ОУ “Григорий Цимблак” гр. София беше част
Учениците чуват въпрос и трябва да изберат между две опции и да обяснят избора си. Самоосъзнатост: учениците разбират и обясняват собствения си избор. 5
Учениците познават кой известен математик е залепен за челото им като задават въпроси и анализират получената информация. Самоосъзнатост: учениците, поставяйки се на мястото на
Учениците изработват куб на емоциите. Използват го, за да разпознават и анализират в какви ситуации изпитват определени емоции и как реагират в следствие на тях.
Учениците гледат кратки видеа без допълнителни обяснения и разсъждават над въпросите: “Какво ми е интересно?” и “Какъв може да бъде проблемът, които се разглежда във
Учениците обясняват чрез асоциации дума свързана с математически термин, личност или концепция. Самоосъзнатост: децата разбират и обясняват собствения си избор Социална осъзнатост: учениците разбират
Учениците отговарят писмено как се чувстват, какви нагласи имат спрямо математиката, какво искат и могат да променят. Самоосъзнатост: описвайки нагласите и емоциите си спрямо
Учениците прочитат цитат свързан с математиката и различни социално емоционални умения и разсъждават заедно над него. Самоосъзнатост: учениците припознават или отхвърлят житейски и професионални
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg