
Мистериозен предмет
Учениците задават поредица въпроси, за да познаят какъв е мистериозният предмет. Предметът е свързан с учебния материал. Самоуправление: Учениците се научават как да управляват
„Ние не преподаваме наука , ние учим хората.“
1. Най-мощният ефект върху социалното и емоционалното развитие на учениците идва в резултат на интегрирането в класната стая на практически дейности, чрез които учениците идентифицират проблеми и възможни решения, за да градят опит за справяне с проблемна ситуация и взимане на решение, за сътрудничество и екипност, за справедливост.
2. Прекият контакт на учениците с природната среда и участието им в дейности за наблюдение, проучване, експериментиране, работа с научна литература за изпълнение на индивидуални или групови задачи, в проектни дейности, посветени на изследването на различни теми са значими за и зависими от социално-емоционалното развитие на учениците.
3. Изследванията сочат, че синергията между науката и социално-емоционалното обучение води до по-добро разбиране на учебния материал. Емоциите влияят върху резултатите от обучението по природни науки, поради което интегрирането на СЕУ в учебните предмети е необходимост, а не лукс.
Учениците задават поредица въпроси, за да познаят какъв е мистериозният предмет. Предметът е свързан с учебния материал. Самоуправление: Учениците се научават как да управляват
Учениците създават формула за вземане на решение при определен проблем. Вземане на отговорни решения: Учениците усвояват модел от различни стъпки за вникване, осъзнаване и
Учениците създават диаграма, с която проследяват чистотата и вида на класната стая. Графиката се окачва в стаята и попълването й става ежедневена практика за определен
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg