Учениците задават поредица въпроси, за да познаят какъв е мистериозният предмет. Предметът е свързан с учебния материал.
Самоуправление: Учениците се научават как да управляват спонтанността си, за да постигнат целите си.
Социална осъзнатост: Учениците се учат да разбират идеи и хипотези на други, да ги анализират и използват.
Управление на отношенията: Учениците практикуват активно слушане.
5 до 10 мин. в зависимост от сложността на задачата
Непрозрачна кутия, предмет.
Стъпки за изпълнение на дейността
Сложете мистериозния предмет в кутията преди часа.
Вдигнете кутията, така че всеки да може да я види. Обяснете, че в нея има предмет, който учениците познават/ може би познават/ са изучавали/ виждали в ежедневието си.
Кажете им, че задачата е да познаят предмета в кутията като ви задават въпроси, на които можете да отговаряте само с да и не.
Дайте им примери за въпроси, които могат да задават:
- “Има ли върхове?”
- “Има ли обем?”
- “Виждаме ли го често в природата”?
- “Кара ли ни да се смеем?”
След като познаят предмета, изведете заедно с учениците основната информация за него. Коментирайте стените, повърхностите и свойствата на предмета.
Приключете дейността като попитате няколко ученика какво им е допаднало, какво ги е затруднило и какво им е помогнало в днешаната игра.
Учениците могат да донесат предмет от вкъщи и след като останалите го познаят, притежателят на предмета може да сподели с какво е важен за него този предмет и за какво се използва в неговия дом.