Групиране по критерии

Групиране по критерии

Тази стратегия помага на учениците да откроят различни характеристики на отделните елементи от проблема, като фокусира вниманието им към идентифициране на сходни и/или повтарящите се характеристики. Голямата идея на стратегията е да запознае учениците с подход към разрешаване на даден проблем, при който се опитваме да намерим сходни характеристики между познати проблеми и такива, за които търсим решение. Например в час по химия може да зададем упражнение, в което учениците да групират непознати елементи към вече познатите групи от Менделеевата таблица, докато по литература бихме могли да зададем на учениците да групират авторите по характеристики като: период, през който са писали, интереси, групи, в които са членували, и пр.

Предимства на стратегията

  • Помага на учениците да структурират сложна информация;
  • Изгражда навик у тях да разглеждат информацията в контекст – да видят по-голямата картина.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • при първоначалното й използване е важно да подкрепяме учениците с насоки за принципите, по които да групират елементите.

Още полезни статии:

Think/Pair/Share - Помисли/Сподели (работа по двойки)
Комуникативни умения

Think/Pair/Share – Помисли/Сподели (работа по двойки)

В тази стратегия учениците самостоятелно осмислят проблем или въпрос и след това дискутират това с партньор. Дайте на учениците въпрос, тема, задача за четене, упражнение,

Обратно планиране
Креативност

Обратно планиране

Обратното планиране представлява начин за планиране на дългосрочна дейност от края към началото. Ако целта е да се направи макет на сграда, ученикът започва да

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали