
Преподаване на социално-емоционални умения
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
Изкуството ни подтиква да сме автентични в начина, по който се изразяваме, стимулира споделянето на чувства и емоции, които в обичаен контекст на общуване не бихме споделили, и ни помага да видим другите в различна от обичайната светлина.
1. Посредством дейностите за социално-емоционално учене в часовете по Музика и Изобразително изкуство учениците имат възможност да оценяват и обсъждат идеи за обществото, културата и историята, изразени в творби на изкуството.
2. СЕУ дава възможност на учениците да назовават и изразяват различни чувства и емоции, които изкуството предизвиква у тях, да изразяват себе си и да проявяват индивидуалност посредством творчество.
3. СЕУ стимулира учениците да изследват в дълбочина значими социални проблеми, изразени в творби на изкуството, като едновременно развиват и уменията си за работа в екип.
1. Посредством дейностите за социално-емоционално учене в часовете по Музика и Изобразително изкуство учениците имат възможност да оценяват и обсъждат идеи за обществото, културата и историята, изразени в творби на изкуството.
2. СЕУ дава възможност на учениците да назовават и изразяват различни чувства и емоции, които изкуството предизвиква у тях, да изразяват себе си и да проявяват индивидуалност посредством творчество.
3. СЕУ стимулира учениците да изследват в дълбочина значими социални проблеми, изразени в творби на изкуството, като едновременно развиват и уменията си за работа в екип.
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
КУРС Искате да създадете положителна и приобщаваща среда в класната стая, където вашите ученици да развиват пълния си потенциал? Искате да научите ефективни стратегии за насърчаване на социално-емоционалните умения като
КУРС Отключете своя потенциал като учител с курса “СЕУ за всеки учител: как да развиваме своите социално-емоционални умения?”. Открийте нови инструменти за управление на вашите реакции и подобряване на вашето
КУРС Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и
Дейността цели обсъждането на трудни за учениците теми и споделяне на емоции посредством музика, която слушат. Самоосъзнатост: Учениците идентифицират и изразяват своите емоции, силни страни
Учениците създават фотографии на теми, които да стимулират тяхната социална активност и любопитство. Управление на взаимоотношенията: учениците развиват уменията си за работа в екип. Социална
Учениците създават креативен групов годишник, който да съдържа спомени от изминалата година. Самоосъзнатост: Посредством творчество учениците разсъждават върху постигнатото през учебната година. Вземане на отговорни
Учениците създават интуитивна рисунка, която да онагледи чувствата, които изпитват в момента Самоосъзнатост – дейността развива емоционалната осъзнатост на учениците, стимулира способността за себеизразяване
Учениците анализират творби на изкуството в класната стая по зададен модел. Самоосъзнатост: Учениците идентифицират, назовават и изразяват различни чувства и емоции, които изкуството предизвиква у
Учениците имат за задача да изработят личен герб, който да олицетворява най-ценното за тях – техните цели, мечти, вярвания и това с какво се гордеят.
Учениците създават общ плейлист с любимата си музика Управление на взаимоотношенията: учениците се ангажират с обща цел и работят в екипСоциална осъзнатост: обвързват опита на
Учениците създават рисунки, вдъхновени от музика, която слушат Самоосъзнатост: учениците изразяват себе си по различни начини посредством изкуство Самоуправление: учениците научават повече за себе си,
Учениците създават съвременно изкуство – арт инсталация или друг визуален продукт, който да засяга обществено значима тема или проблем. Социална осъзнатост: децата демонстрират съпричастност и
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.