Учениците създават креативен групов годишник, който да съдържа спомени от изминалата година.
Самоосъзнатост: Посредством творчество учениците разсъждават върху постигнатото през учебната година.
Вземане на отговорни решения: Учениците идентифицират силните си страни и начините, по които са израснали като личности.
Управление на взаимоотношенията: Чрез груповата работа, учениците усъвършенстват уменията си за работа в екип и проявяват ефективност при колективни проекти. Учениците изразяват и споделят своите емоции със съученици.
2-3 седмици, в края на учебната година в работа по групи от 2 до 4 души.
Онлайн платформа, ако годишникът е дигитален (достъп до Google drive или Book Creator например).
Голям формат тетрадка или тефтер, ако годишникът е на хартиен формат.
Стъпки за изпълнение на дейността
Обсъдете с учениците идеите, които имат за създаването на годишник, както и какви креативни предложения имат за неговото съдържание.
Учениците могат да включат:
- снимки на класа
- история от колективно преживяването, което са имали с класа си
- кога и как са работили като екип
- с какво най-много се гордеят от изминалата учебна година
- индивидуално послание към всеки член на класа
- рисунка на класа
Определете колко време ще отделите за съдържанието, така че годишникът да е готов до края на учебната година.
Учениците работят заедно и комуникират помежду си за създаването на годишника, като вие регулярно проследявате съдържанието, което те качват в избраната платформа. След като приключат работа прегледайте съдържанието и се уверете, че няма липсващи елементи.
След като годишникът е готов, определете дата, на която да го представите и обсъдите заедно с учениците.
Споделете с учениците готовия годишник и заедно обсъдете следните въпроси:
- Как се чувствахте, докато създавахте годишника?
- Чувствате ли се доволни от постигнатото?
- Кои бяха любимите ви моменти през учебната година?
- Допадна ли ви да работите в екип?
Поставете конкретни задачи за всяка група.
Уверете се, че учениците умеят да работят с избраната от вас платформа.
Стимулирайте учениците да пресъздадат идеята за годишник с тяхното семейство и приятели.