Учениците създават фотографии на теми, които да стимулират тяхната социална активност и любопитство.
Управление на взаимоотношенията: учениците развиват уменията си за работа в екип.
Социална осъзнатост: посредством заснемането на фотографии учениците се запознават и изследват в дълбочина значими социални проблеми.
За период от 2-3 седмици в работа по групи от 2-6 души.
Необходимо е да се проявят на хартия заснетите кадри.
Стъпки за изпълнение на дейността
Попитайте учениците дали обичат да снимат и каква фото техника използват. Въведете ги допълнително в дейността като разясните какво е фотовойс*.
Обяснете на учениците, че целта на дейността е да заснемат няколко фотографии на социално значима тема.
Представете темата, която сте избрали предварително или обсъдете с учениците техните идеи. Примерно заглавие за фотовойс проект може да бъде например: “Какво смятат за образованието различните поколения”.
*Фотовойс – заснемане на фотографии или серия от фотографии, които имат социална и обществена значимост. Често обект на заснемане са определени обществени групи. Крайната цел на фотовойс метода е увеличаване на осведомеността относно обществено значими проблеми.
Съдействайте на учениците с начина, по който ще сформират екипите за работа.
Определете срока за избор на екипи, за реализиране на фотовойс продуктите и определете дата за презентиране на продуктите.
Организирайте междинна среща за обсъждане на идеите на учениците и при нужда им съдействайте.
Учениците представят продуктите си. Заедно обсъдете представените фотографии и впечатленията на участниците. Това е чудесна възможност да обсъдите по-трудни теми за учениците. Възможни въпроси за дискусия са:
Как се чувствахте, докато работите в екипа ви?
По какъв начин направихте снимките ви? Кое най-много ви затрудни, докато снимате?
Какво ново научихте за себе си и от другите след този проект?
Промени ли се мнението ви за някои от темите, които обсъдихме?
Съдействайте на учениците при сформирането на екипи или ги разпределете предварително.
Организирайте изложба с творбите на участниците.
Дейността предполага разнообразно приложение на фотографския подход извън училище. Нека заснемат и техните близки за фото проекта.