Дейността цели обсъждането на трудни за учениците теми и споделяне на емоции посредством музика, която слушат.
Самоосъзнатост: Учениците идентифицират и изразяват своите емоции, силни страни и области на растеж посредством музика.
Самоуправление: учениците проявяват уязвимост с цел личностен растеж. Заедно с това рефлектират върху идентичността си и това какви искат да бъдат
15-20 минути
Учениците предварително избират песен за дейността.
Стъпки за изпълнение на дейността
Обсъдете с учениците значението на музиката за всеки от нас, като споделите Вашия личен опит. Споделете кога слушате музика, кои са любимите ви стилове музика и кои песни ви помагат в трудни моменти.
Помолете учениците да напишат какви чувства и емоции предизвиква у тях песента, която са избрали. Нека някои от тях споделят отговорите си.
Попитайте учениците в какви моменти слушат музика и как музиката им помага в трудни моменти.
Обсъдете някои от следните въпроси с учениците, като се съобразите с отговорите, които те дават и следвайте тона, който те задават.
- Как музиката, която избирате ви помага да се справите в трудни моменти?
- Кои конкретни послания в песента (в текста), която сте избрали, свързвате с вашия личен опит?
- Мотивира ли ви музиката, която сте избрали? Ако да, то по какъв начин?
- Какво научавате за себе си чрез музиката, която слушате?
Уверете се, че всички ученици са разбрали заданието и съобразете въпросите от дискусията с отговорите, които учениците са дали.
Възможно е учениците да напишат отговорите си на хартия, след което всеки да ги презентира.
Учениците могат да създадат дневник, в който редовно да правят анализ на музиката, която слушат и по какъв начин всяка песен ги кара да се чувстват. Нека попитат техните роднини за любимата им музика.