Учениците имат за задача да изработят личен герб, който да олицетворява най-ценното за тях - техните цели, мечти, вярвания и това с какво се гордеят.
Вземане на отговорни решения: учениците да рефлектират върху техните постижения, цели и мечти, използвайки творчество.
Самоосъзнатост: учениците разпознават своите силни страни.
35-40 мин. в рамките на часа с възможност за работа у дома.
Принтиран работен лист или хартия за рисуване
Стъпки за изпълнение на дейността
Въведете учениците в дейността като им обясните, че всеки от тях ще създаде личен герб, който изобразява тях и нещата, в които вярват. Попитайте ги какво според тях трябва да бъде изобразено на един герб.
Покажете им работния лист и разяснете какво трябва да съдържа той. Обяснете им, че могат да използват цитат или рисунка. Бихте могли да им покажете Вашия герб, който предварително сте създали, или го направете заедно с учениците по време на дейността.
Основата на герба може да съдържа:
- нещата, в които вярвам
- какво най-много ценя
- моите цели
- с какво се гордея
След като учениците приключат работа, определете по какъв начин ще представят работите си. Възможно е всеки да представи работата си индивидуално или да изложите всички работи в класната стая.
Заедно с учениците направете и кратко обсъждане, за да коментирате по какъв начин са се чувствали, докато изпълняват задачата.
Учениците могат да подготвят гербовете си у дома, за да разполагат с повече време за работа, а представянето и обсъждането да се случи в часовете.
Можете да персонализирате гербовете като зададете други цели – например учениците да включат нещата, които харесват, техните хобита и т.н
Възможно е пренасяне на дейността у дома, като учениците я направят за домашно или споделят за нея с техни близки. Заедно с тяхното семейство учениците могат да направят герб, който да съдържа ценностите на тяхното семейство.