Разделяне на групи чрез пръчици

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на груповата работа, учителят разделя учениците според броя на групите, като на случаен принцип изтегля имената на участниците.

Примерна инструкция
Сега ще се разделим на пет отбора с помощта на пръчиците. За всеки отбор на случаен принцип ще изтегля по пет пръчици, на които са написани вашите имена. Слушайте внимателно, за да разберете в кой отбор ще участвате.

Предимства на стратегията

  • Разделянето с пръчици на случаен принцип предотвратява нежеланието на децата да работят с някого и елиминира предразсъдъците сред тях;
  • Спестява се време от спорове кой с кого иска да работи;
  • Тази стратегия има много разновидности, които може да използвате за разделяне на отбори на случаен принцип: броене 1, 2, 3 – като всеки, който каже 1, е първа група, 2 – втора група, 3 – трета група, и т.н. На същия принцип е разделянето с раздаване на цветни листчета. Всички, на които са се паднали червени листчета, са от един отбор, сини листчета – от другия отбор, и т.н. Друг вариант е разделянето на групи по вкусове: например всички, които обичат ванилов сладолед, са в един отбор, шоколодов сладолед – в друг, плодов – в трети, и т.н.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • това е една от любимите стратегии на децата за разпределяне по групи, защото се получават неочаквани комбинации от участници;
  • записването на имената на учениците върху дървени клечки от сладолед може да ви отнеме 15 минути, но ще ги използвате през цялата учебна година.
  • с изтегляне на пръчици с имена на ученици може да се разпределят и ролите в отбора.

Още полезни статии:

Структурата на текста
Четивна грамотност

Разделяне на структурата на текста на герои, последователни действия, места (топоси), завръзка и развръзка и др. в карта на историята

Учениците внимателно прочитат текста. След това в рамките на 12 минути по групи го разделят на отделни характеристики – герои, последователни действия, места, композиция, и

Рамка - седемте сили на ефективното преподаване
Управление на учебния процес

РАМКАТА НА ТРАЙПОД ЗА 7-ТЕ СИЛИ НА ЕФЕКТИВНОТО ПРЕПОДАВАНЕ – БЪРЗ ПРЕГЛЕД

  ЛИЧНА ПОДКРЕПА- Изграждането на взаимоотношения учител-ученик и среда в класната стая, в която учениците се чувстват значими и добре дошли Загрижен съм: показвам загриженост

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.