
“Мантията на експерта” – метод, който ще промени класната ви стая
Едно от нещата, които никога не бива да забравяме като учители, е това, че работим с деца. Независимо как изглеждат учениците ни (и особено тийнейджърите),
1. Чрез запознаване със световно историческо и културно наследство, учениците имат възможност да развият специфична социална осъзнатост за света около тях, която да ги направи и по-толерантни към различните култури и традиции.
2. От натрупания исторически опит учениците научават повече за обществото, в което живеят и мястото им в тяхното семейство, общност и страна. Имат възможност да формират по-дълбока връзка със себе си, да изградят стабилна ценностна система и представа за личните им цели и интереси .
3. Опознавайки живота и делото на различни исторически личности, учениците се упражняват да идентифицират емоциите на другия, да разбират мотивацията за направените избори и да виждат примери за това как ценностите и вярванията определят действията и решенията.
Едно от нещата, които никога не бива да забравяме като учители, е това, че работим с деца. Независимо как изглеждат учениците ни (и особено тийнейджърите),
Ако сте запознати с графичните органайзери за писане, то навярно вече искате да включите в преподаването си и графичните органайзери за четене. Графичните органайзери за
След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки
Тази стратегия е един от най-лесните начини за кратко време учениците да измислят идеи в екип. Класът се разделя на групи по шестима души, имат
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи СЕУ в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период на ползване до края на учебната година.