Учениците се опитват да познаят коя историческа личност са като задават фактологични и СЕУ въпроси.

Социална осъзнатост: Учениците се поставят на мястото на конкретна историческа личност; назовават чувства, емоции и действия на личности от историята.

10 – 15 мин. в малки групи

Списък с исторически личности; малки листчета хартия

Стъпки за изпълнение на дейността

Ако класът е по-голям, то най-добре да организирате работата по групи; най-добре да има максимум 3 групи, за да можете по-ефективно да съдействате на учениците при нужда

Възможно е да реализирате вариант на играта, в който уликите за познаване могат да бъдат движение, рисунка, мимика, звук, песен или друго

Учениците могат да играят играта и у дома като забавен начин за сплотяване; предложете им вариант, в който вместо да познават конкретна историческа личност, познават член на семейството.

Още полезни статии:

Взаимодействие с родители

Как „Дневникът на постиженията” насърчава първокласниците да изградят позитивна учебна среда?

Като всяко първо нещо, първи клас е особено труден за малките ученици. Преходът от игра към учене е стресиращ, спазването на правилата в класната стая

Социално-емоционално учене

СЕУ игри за управление на класната стая

Социално-емоционалното учене (СЕУ) помага на учениците да разбират и управляват емоциите си, да поддържат здрави взаимоотношения, да постигат целите си и да взимат добри решения

Ученици работят по поставена задача
Социално-емоционално учене

Как да мотивираме учениците чрез метода “Плюс, минус, интересно”

В малкото градче в Родопите – Ракитово, в Средно училище „Св. Климент Охридски“, една преподавателка превръща предизвикателствата в мотивация. Г-жа Пелагея Пандева, с дългогодишен опит

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.