Учениците създават кратък текст по модела на манифест, в който споделят за техните лични убеждения, основни ценности, вярвания, идеи и приоритети, които желаят да отстояват.
Самоосъзнатост: рефлектират върху личните си убеждения, ценности и вярвания; откриват и се фокусират върху техните силни страни и приоритети
Самоуправление: откриват начини за самомотивиране и постигане на целите
20 -30 минути за самостоятлена работа в час
Примерен манифест
Стъпки за изпълнение на дейността
Покажете на учениците примерен манимест и изведете заедно с тях целите и характеристиките на този вид текст. Обяснете на учениците, че манифестът може да бъде текст, който съдържа най-важната информация за нещо или някого. Манифестът трябва да съдържа информация за нашите вярвания, идеали, цели, какво отстояваме и как възнамеряваме да живеем живота си. Манифестът може да съществува под различни форми – книга, реч, закон и други.
Обяснете на учениците, че могат да използват следните въпроси като опорни точки за създаването на техния манифест:
Какво отстоявам и в какво вярвам най-силно?
Кои са най-силните ми страни?
Как искам да живея живота си?
Като какъв/ каква се самоопределям?
Кои ключови думи описват как искам да живея живота си?
Използвайте положителни твърдения за себе си и бъдете позитивни. Например: “Аз винаги се доверявам на себе си и всеки ден се стремя да ставам по добър/добра” , “Аз вярвам в хората и обичам да помагам на тези около мен”, “Аз съм креативен/а, любознателен и борбен”
Помолете учениците да започнат работа и определете времевите лимити за работа. Обяснете им, че те ще създадат мисловна карта, която ще им помогне да напишат своя манифест и могат да използват само ключови думи, с които да отговорят на въпросите по-горе.
След като създадат мисловната карта, учениците могат да довършат манифеста си у дома, като го персонализират и направят уникален.
“Голяма грешка е да се твърди, че за да се напредне в математиката, не е необходимо силно развито въображение.” -Ф. Хофман
“Аз съм математик и винаги съм бил, доколкото си спомням. Не си спомням кога за пръв път се занимавах с математика, но мисля за себе си винаги като математик. “ – Лойд Шапли
“Не се притеснявайте за трудностите си в математиката. Мога да ви уверя, че моите са още по-големи.” – Алберт Айнщайн.
“Математиката е място, където можете да правите неща, които не можете да направите в реалния свят.” – Марк дьо Сатой
Можете да промените фокуса на манифеста според конкретното историческо знание, което усвоявате в този етап.
Може да дадете право на избот за формата на манифеста – може да бъде под формата на текст, есе или пък като постер с ключови думи, който да съдържа символи и рисунки;
Учениците могат да включат членовете на семейството си в дейността, като заедно създадат манифест на дома.
Обяснете им, че като екип трябва да извлекат общите ценности, вярвания и убеждения, зад които стоят, като могат и да адресират общи семейни цели и мечти.