Силата на една добра реч

Учениците подготвят кратък текст и изнасят убедителна или мотивираща реч по предварително зададена тема.

Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават да остояват мнението си по важна за тях тема.

Вземане на отговорни решения: Учениците рефлектират върху значими социални проблеми и предлагат възможни решения.

30 мин. самостоятелна работа по създаването на текст

Списък с теми 

Стъпки за изпълнение на дейността

Подкрепете с още примери, ако забелязвате, че учениците не разбират концепцията за изнасянето на реч. 

Възможно е учениците да създадат работни варианти на речите, които предварително да одобрите преди написването на крайния вариант.

Вариант за презентиране на речите може да бъде под формата на видеа, които да бъдат споделени в скрит канал на класа. 

Поканете родителите на специално събитие,  на което учениците ще представят своите речи. 

Още полезни статии:

Ученическо самоуправление
Гражданска активност

Ученическо самоуправление

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците изпълняват правата и задълженията си. 12-18 години Около 1 астрономически час В зависимост от

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали