
Преподаване на социално-емоционални умения
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
„Дигиталната грамотност и социално-емоционалното учене са двете страни на една и съща монета. За да процъфтяваме в днешния дигитален свят, трябва да умеем да навигираме успешно в дигиталните пространства, като същевременно се грижим за нашето социално и емоционално благополучие.“
1. Дигиталният свят е социално пространство, където хората взаимодействат, общуват и изразяват себе си. Поради това е от съществено значение учениците да могат да общуват ефективно, да са наясно с емоциите си и чувствата на другите, да показват съпричастност и да управляват конфликти в дигиталните пространства.
2. Обучението за дигитална грамотност, което включва развитието на социално-емоционални умения, може да помогне на младите хора да разберат въздействието на техните онлайн поведения и думи, значението на уважението и позитивната комуникация онлайн и стратегиите за справяне с онлайн опасностите.
3. Дигиталната грамотност изисква критично мислене и умения за решаване на проблеми. Учениците трябва да могат да анализират информацията, да оценяват нейната достоверност и да я използват ефективно. Тези умения също са от съществено значение за вземане на информирани решения и решаване на проблеми в дигиталния свят.
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
КУРС Искате да създадете положителна и приобщаваща среда в класната стая, където вашите ученици да развиват пълния си потенциал? Искате да научите ефективни стратегии за насърчаване на социално-емоционалните умения като
КУРС Отключете своя потенциал като учител с курса “СЕУ за всеки учител: как да развиваме своите социално-емоционални умения?”. Открийте нови инструменти за управление на вашите реакции и подобряване на вашето
КУРС Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и
Г-жа Радослава Вълева от ГПЧЕ “Йоан Екзарх” – Варна е учител, който с помощта на съвременните технологии успява да заинтригува своите деветокласници с класическата руска
За да бъде успешен учебният процес при поколенията, които са се родили и живеят в дигиталната ера, учителите следва да предоставят възможности за използване на
“Чрез въвеждане на нови изследователски и научни умения в обучението и изграждането на компетентности в областта на новите технологии, презентационни умения, уеб базирано учене и
Могат ли учениците да използват телефоните си, за да решават задачи по математика, и при това да го правят с огромно желание и старание? Да,
За учениците е важно не само да се научат как да формират мнението си по различни въпроси, но и как да го защитават. От съществено
Онагледяването на учебното съдържание повишава степента на усвояването му от учениците. По този начин се задействат всички сетива на възприемане – зрителните, механичните, слуховите, тактилните
Всяко дете си мечтае за учител, който разбира чувствата му, предусеща нуждите му и адаптира учебното съдържание, така че да може лесно да запомни колкото
Учениците прочитат два различни сценария за онлайн приятелства и обсъждат възможните рискове и ползи от общуването с непознати онлайн. Самоосъзнатост: разбират различни видове комуникация онлайн
Прилагането на иновативни образователни технологии е сред приоритетите на образователната реформа в България. Наред с това, една от основните тенденции в развитието на науката, е
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg