
Преподаване на социално-емоционални умения
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
Всяко едно от уменията част от социално-емоционалната рамка може да бъде системно развивано в часовете по БЕЛ и в хармония с учебните цели.
1. Паралелното овладяване на езикови и социално-емоционални компетентности разкрива многобройни възможности за формиране на специфични умения като емоционална осъзнатост, самоефективност, отговорност, емпатия и толерантност, нужни на всяко дете в класната стая и извън нея.
2. Потапянето в света на литературата обогатява ценностните и културни представи на учениците за света около тях, стимулира тяхното критично мислене и ги свързва с опита на тези преди тях. Стимулира умението за саморефлектиране и предоставя възможност на учениците да откриват в текстовете различни начини, по които хората изразяват емоциите си.
3. Груповите и игровите технологии на работа предоставят възможност за активно участие, взаимодействие и автентично общуване между учениците, както и за изграждане на умения за изслушване и уважаване на събеседника.
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
КУРС Искате да създадете положителна и приобщаваща среда в класната стая, където вашите ученици да развиват пълния си потенциал? Искате да научите ефективни стратегии за насърчаване на социално-емоционалните умения като
КУРС Отключете своя потенциал като учител с курса “СЕУ за всеки учител: как да развиваме своите социално-емоционални умения?”. Открийте нови инструменти за управление на вашите реакции и подобряване на вашето
КУРС Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и
Учениците се поставят на мястото на герой от изучавано произведение в ситуация от самата творба. Социална осъзнатост: Учениците упражняват способността да се поставят на мястото
Тази статия беше създадена в сътрудничество с г-н Невен Устов, директор на Основно училище “Пейо Крачолов Яворов” в с. Гьоврен, община Девин. Умението за работа
Учениците трябва да поддържат диалог с партньора си като поддържат темата на разговор без да я променят несъзнателно. Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават
Учениците споделят за начина, по който дадено произведение ги е накарало да се почувстват, по какъв начин ги е вдъхновило и какви положителни примери могат
При на анализа на дадено произведение учителят задава повече въпроси, базирани на СЕУ, които развиват емоционалната интелигентност на учениците. Осъзнатост: анализират и рефлектират върху
След като се запознаят с откъс от изучавано произведение учениците създават поема в първо лице от името на избран герой. Осъзнатост: Учениците използват литературни
Учениците избират тема от изучаваните произведения, която да обсъждат в часовете по литература. Темите са свързани най-вече с тяхното ежедневие и проблемите на юношеската възраст.
Учениците разглеждат в група откъс от дадено произведение без експлицитна помощ от учителя. Управление на взаимоотношения: учениците вникват в учебното съдържание като един екип
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg