Сократова беседа

Учениците разглеждат в група откъс от дадено произведение без експлицитна помощ от учителя.

Управление на взаимоотношения: учениците вникват в учебното съдържание като един екип

Вземане на отговорни решения: заедно достигат до отговорите на литературни въпроси

Един учебен час в групи по 5-6 

Без допълнителни материали

Стъпки за изпълнение на дейността

Възможно е някои от участниците не изслушват останалите/да има конфликт в малката група, за да избегнете подобни ситуации, съветваме да съобразите следното:

  • изтъквате ясни правила за комуникация в групата (активно изслушване на другия, уважение, изчакване на реда)
  • моделирайте позитивна комуникация в групата
  • уверете се, че средата е спокойна и децата са подготвени за дейността, можете да пуснете релаксираща музика за фон
  • избягвайте да групирате участници, ако помежду им вече има съществуващ конфликт
  • включете във всяка група поне един ученик, за който знаете, че открито ще сподели, ако има проблем и такъв, който винаги ясно разбира инструкциите и може да насочи останалите при нужда
  • комбинирайте ученици, които имат затруднения заедно с такива, които са по-уверени и биха ги подкрепили

Посъветвайте учениците да проведат дискусия по даден въпрос със семейството си и след това да рефлектират по опорни въпроси: 

  • Какво беше лесно/трудно в дискусията? 
  • Как се чувствах по време на дискусията? 
  • Какво научих от дискусията? 
  • На какви други теми бих искал/а да водя дискусия със своето семейство?

Още полезни статии:

Математика

На какъв език говори математиката?

Лесни мисловни рутини, с които да провокирате учениците да мислят за математика и да използват математически език Имате ли понякога усещането, че в часовете по

Социално-емоционално учене

Чиста класна стая за чиста математика

Учениците създават диаграма, с която проследяват чистотата и вида на класната стая. Графиката се окачва в стаята и попълването й става ежедневена практика за определен

Социално-емоционално учене

Познай историческата личност

Учениците се опитват да познаят коя историческа личност са като задават фактологични и СЕУ въпроси. Социална осъзнатост: Учениците се поставят на мястото на конкретна историческа

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.