
Преподаване на социално-емоционални умения
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
Безспорно положителните ефекти от физическите упражнения върху здравето и психологическото благополучие са много. Препоръчителното натоварване с активна дейност за подрастващите е 60 или повече минути на ден. Шансовете мнозинството от тях да достигнат тази цел са минимални. Как можете да промените това?
1.Изследвания сред ученици показват, че тези от тях, които се упражняват редовно, демонстрират повече точност при задачи за контрол на вниманието и по-голяма бързина при обработка на информацията. Повишаването на концентрацията и скоростта на учене неизменно води до подобряване на академичните резултати.
2. Социалните взаимодействия са присъщи на физическата активност и осигуряват възможност за взаимна подкрепа и насърчаване в рамките на съвместната тренировка. Изграждането на позитивни вазимоотношения с другите несъмнено е предпоставка за емоционална и психологическа стабилност.
3.Редовните физически упражнения водят до повишаване на дихателния капацитет, което спомага за цялостното подобряване на физическата кондиция поради снабдяването на клетките с повече кислород. Също така повишават качеството на съня, което е съществен фактор за висок имунитет и правилно функциониране на целия организъм.
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
КУРС Искате да създадете положителна и приобщаваща среда в класната стая, където вашите ученици да развиват пълния си потенциал? Искате да научите ефективни стратегии за насърчаване на социално-емоционалните умения като
КУРС Отключете своя потенциал като учител с курса “СЕУ за всеки учител: как да развиваме своите социално-емоционални умения?”. Открийте нови инструменти за управление на вашите реакции и подобряване на вашето
КУРС Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и
Едва ли има дете, което не обича да играе! Децата в училищна възраст, дори тийнейджърите, не правят изключение – обикновено всички посрещат с ентусиазъм идеята
Тийнейджърската възраст е свързана с много и динамични процеси в развитието на ума и тялото. Бурните промени са в различни посоки – физиология, емоции, промени
Обръщали ли сте внимание какво правят учениците ви по време на междучасието? Личните ми наблюдения бяха сред най-шокиращите ми преживявания като учител в училище. Например
Кога за последен път участвахте в активна физическа тренировка? Може би в главата ви изниква спомен за онзи път, когато се затичахте да хванете автобуса,
Вероятно всички сме наясно колко е важно да бъдем физически активни през целия си живот. Редовната тренировка предотвратява множество болестни състояния, помага ни да се
За съжаление личните ми спомени от часовете по физическо възпитание и спорт (ФВС) изобщо не са свързани с генериране на положително отношение към физическата активност
Преди няколко години преподавах английски език в училище в малко населено място близо до София. Солидна част от момчетата от прогимназиалния курс бяха запалени по
Наскоро с моя приятелка от детските години обсъждахме колко важно е формирането на позитивни нагласи у децата спрямо физическата активност и тя сподели, че нейният
Аз съм учител по английски език. Винаги съм търсила начини за професионално и личностно развитие. Посещавала съм разнообразни обучения за учители и съм водила обучения
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg