
Първокласници доказват, че ПБО е мисия възможна
Често пъти проектно-базираното обучение в начален етап се определя като голям залък поради факта, че учениците са малки и нямат достатъчно натрупани
<%= domainName %>
<% } %> <% if ( link_success && ! link_error ) { %><%= link_title %>
<% } %> <% if ( link_success && ! link_error ) { %><%= link_description %>
Често пъти проектно-базираното обучение в начален етап се определя като голям залък поради факта, че учениците са малки и нямат достатъчно натрупани
Започнах регулярните си театрални изяви на сцена, когато бях на 11. Днес, десетилетия по-късно, ако чуя текст, напомнящ ми с нещо разучавана
Във всяко училище има процент ученици с неприемливо, дори екстремно поведение. Обикновено те са застрашени от отпадане, но много често именно тези
Въпреки че имат своите несъвършенства, тестовете се налагат масово в оценяването на учениците от всички възрасти. Безспорни предимства са бързата им проверка
Схващането, че преподаването на химия трябва да се случва основно по класическия начин, тъй като трудно се прилагат иновативни подходи, е мит,
“За да се увлекат учениците, трябва да им е интересно. За да им е интересно на децата, на учителя не трябва да
България е държава с богата история и култура. Земята ни е населявана още от древни времена от различни народи, които са оставили
Тази статия е създадена в сътрудничество с г-жа Елица Цонева от ЧОУ “Томас Едисън”, гр. София. Създаването на автобиография и мотивационно писмо
Може ли пасивните учениците да се превърнат в активни участници в училищния живот? Могат ли да променят негатовното си отношението към училището
Ако накарате съвременния средностатистически ученик да нарисува учебния предмет математика, вероятно ще получите в отговор стряскащо изображение на многоглаво чудовище с хищно
Знаете ли, че за да научите ефективно една дума на чужд език (т.е. тя да бъде част от активната ви памет), трябва
Имало едно време… Един ученик, който редовно посещава училище. Той е добре облечен, има достъп до високи технологии. Записан е на няколко
В днешно време често чуваме, че децата са постоянно пред устройствата си, че не прекарват пълноценно време със семейството си, че в
Тази практика беше споделена от Божидара Ангелова, учител на ученици в индивидуална форма на обучение в СУ “Петко Рачов Славейков” в гр.
“Еднообразието е скучно. Успехът на учениците зависи изцяло от мотивацията на учителя – ако той иска да учи нови неща и да
Практиката е споделена от Александър Митев, преподавател в 32 Средно училище с изучаване на чужди езици “Свети Климент Охридски, в гр. София.
Мария Камбурова е учител по български език и литература в Средно училище “Пейо Крачолов Яворов”, гр. Пловдив. Г-жа Камбурова споделя с нас
Галина Дингилева е учител в ОУ „Райна Княгиня“, гр. Пловдив. Тя прилага практиката, след като поема ролята на класен ръководител на ученици
„Времето, което си изгубил за твоята роза, я прави толкова важна.“ – Антоан дьо Сент-Екзюпери Тази практика ни бе изпратена от Радина
Добрата практика, на която е посветена тази статия, представлява едно на пръв поглед “семпло” занимание – подготвяне на пиеса. Но начинът, по
II Основно Училище “Константин Фотинов” в гр. Лом е едно от първите в България, които още през далечната 2006 г. участват по
Работата върху книга в продължение на месеци е трудно начинание, което обаче не плаши учениците на г-жа Еми Петрова. В Средно училище
Или как едно училище в град Искър дава главна роля на родителите в общностните събития По-голямата част от деня децата прекарват в
“Като училищен психолог и практикуваща дейността си в други институции забелязвам, че взаимоотношенията между младите хора са емоционално нестабилни.” – споделя г-жа
Трафикът на хора е проблем в световен мащаб, а местоположението на България като външна граница на Европейския съюз изправя страната ни пред
Тази статия е създадена съвместно със Снежанка Лишкова, учител в Иновативно Средно училище „Иван Вазов“, гр. Плевен. Настоящата практика представя вдъхновяващ пример
Как се поощрява самостоятелното учене и се създава желание за напредък? Как да научим децата да четат с разбиране? Как целенасочено да
Ежедневието на един учител е изключително натоварено и пълно с разнообразни дейности – планиране на уроци, преподаване, дежурства, проверяване на домашни и
ОУ „Никола Йонков Вапцаров“ е единственото училище на територията на село Селановци – едно от най-големите във Врачанска област. В педагогическия екип
Навярно сте забелязали, че когато отсъстват от училище, след това децата трудно наваксват пропуснатия материал и при част от тях това води
“Ако на мен не ми е интересно в час, не мога да очаквам на учениците да им е интересно”, казва д-р Лъчезар
Или как второкласници в гр. Аксаково учат чрез провеждане на опити Преди да прочетете тази статия, затворете очи, идете до най-близката съседна
В една популярна българска песен се пее: Ако до всяко добро същество застане поне още едно, ех, ще започне такъв живот, че
На 6 януари общността на ОУ “Христо Ботев” – с. Калугерово ежегодно отбелязва рождената дата на патрона на училището – големия български
В началото на учебната 2022/2023 г. Пламена Михайлова влиза в класната стая за първи път като учител в ГЦОУД. Групата ѝ в
Как третокласниците от 97 СУ ”Братя Миладинови” в София правят добрини Могат ли ученици от 3. клас да помагат на непознати хора
Тази практика беше споделена от Лилия Въжарова, учител в Софийската математическа гимназия “Паисий Хилендарски”. Според Лилия Въжарова някои от причините за интегрирането
Тази практика споделиха с нас преподавателите по български език и литература, и гражданско образование в Професионална гимназия по мениджмънт и хранителни технологии,
Вероятно повечето от нас си спомнят термина “краеведски подход” от обучението в университета и прилагат този принцип в работата си под една
“Ако искаме да бъдем учители, които наистина помагат на учениците си, нашата основна задача е да превеждаме това, на което искаме да
Истинската ценност на образованието е това учениците да могат да прилагат на практика наученото по време на часовете. За да се случи
Празниците са повод за радост и много усмивки. Особено любими на всички са коледните празници, които свързваме с размяна на подаръци и
Бата е китно село в община Поморие, а отношенията между семействата, които живеят в него, се пренасят и в училището. Затова социалната
Съвременната образователна система дава възможност да се въведе т.нар. изследователски подход – учениците сами да достигат до изводите, а учителят да ги
Г-жа Димитрова, учител в СУ “Димитър Талев” в град Добрич, предлага на вниманието ни един много интересен проект, който увлича нейните четвъртокласници
Цел на всеки учител е да подготви учениците за пазара на труда, да ги превърне в отговорни към обществото и природата личности,
Един от най-често задаваните въпроси към децата е: “Какъв искаш да станеш, когато станеш голям?”. Някои от децата избират да работят това,
Село Румянцево се намира в община Луковит, област Ловеч, в полите на Предбалкана и на двата бряга на река Златна Панега. В
Няма учител, който да не е чувал за Блум и неговата т.нар. “таксономия”. Таксономията на Блум класифицира учебните цели на няколко познавателни
Модерното образование все повече преориентира фокуса си от традиционното предаване на знания, които учениците трябва да запаметяват и възпроизвеждат, към формиране на
Изменението на климата е сред най-значимите предизвикателства, пред които е изправен светът днес. Затова СУ „Иван Вазов“, гр. Стара Загора има специално
Мотивацията е тази движеща сила, която кара учениците да напредват и да търсят начини да се усъвършенстват. Понякога в класната стая обаче
Тази практика е част от проект за иновативно училище, представена от г-жа Стефка Христова и г-жа Невена Пенкова, които преподават в Основно
Тази добра практика е част от програмата “Училища за пример” и ни е споделена от Светлана Калапишева, директор на Професионална гимназия по
Родителските срещи са прекрасен инструмент за въвличане на семействата на учениците в училищния живот, но тази цел не винаги се постига. Обикновено
В процеса на съзряване децата и младежите срещат много предизвикателствата и сблъсъкът с тях често се изразява в неприемане на правилата, които
“Според вас нещата в света едностранни ли са? Докато гледаме в един предмет, ние само една страна ли виждаме?” С тези въпроси
Пети клас, разказвателен предмет, чужд език. Звучи като трудна за преглъщане комбинация. През първата година от прогимназиалния етап и учители, и ученици
Работата с ученическо портфолио позволява на учителите да проследяват лесно напредъка на своите ученици. Междувременно дава поле за творчество на учениците, в
“Често в училище емоцията остава на заден план и сякаш забравяме, че децата понякога имат нужда просто да се веселят. Все пак
Незабравка Пенкова се самоопределя като възрожденски тип учител – от тези с “розовите очила”, които влагат много време и енергия в това
Как един учител може да направи голяма промяна. Един новоназначен учител попада в класна стая с 16 второкласници, всички от които с
Гняв, враждебност обиди и агресия – взаимосвързани явления, които за съжаление са част от ежедневието на немалко ученици в България. Разпознават ли
В последните три години се наложи образователната система да функционира в условията на епидемиологична обстановка, което доведе до редица предизвикателства. Видя се,
От къде идва млякото? А доматите в салатата? Г-жа Вяра Георгиева, класен ръководител на 1. клас в СУ “Свети Седмочисленици” казва: “Ние…
В днешно време очакваме учениците са все по-информирани, защото информацията е на една ръка разстояние. Но едно е да умееш бързо да
Могат ли учителите да помагат на децата да създават приятелства, докато учат? Разбира се! Вълнуващо е да имаш час по четене, в
Всеки, който е бил в екипа на училищен вестник, знае, че подготовката на всеки брой е предизвикателна задача, която изисква добре изграден
Човек трябва да помни своето минало, за да бъде готов за бъдещето. Но какво знаят младите българи за периода на социализма у
Г-жа Магдалена Миланова и г-жа Светлана Колчева, преподаватели в АЕГ “Гео Милев” в гр. Русе, наблюдават как учениците от осмите класове всяка
Развитието на технологиите променя начина, по който учениците придобиват знания и общуват помежду си. Образователната среда също се променя – въвеждат се
Или как гимназисти предотвратяват заличаването на уникална по рода си музейна сбирка Следващите редове са посветени на една история с главни действащи
Иванка Бечева е ресурсен учител и част от екипа на СУ “Св. Софроний Врачански”, град Пловдив, където се обучават 24 деца със
Не е ли хитро учениците да карат колело и едновременно с това да зареждат батерията на телефона си и да избират коя
“Музиката като учебен предмет често бива пренебрегвана – децата и родителите обикновено са скептични към тази дисциплина. Като учител, но и професионален
В последно време огромно предизвикателство за учителите е да мотивират децата да използват уменията си за четене и писане, за да разбират,
Г-жа Радослава Вълева от ГПЧЕ “Йоан Екзарх” – Варна е учител, който с помощта на съвременните технологии успява да заинтригува своите деветокласници
Какво е общото между географските координати, музикалния инструмент укулеле и опазването на световния океан от замърсяване? Тези теми намират място в един
Живеем в динамично и интересно време на развитие и нововъведения. Напредъкът на технологиите и интердисциплинарният подход позволява навлизането им във всички сфери
В последно време постоянно чуваме, че днешните младежи не четат книги, не могат да боравят с текст, не умеят да се изразяват
Онагледяването на учебното съдържание е от изключителна важност за учениците, особено за по-малките сред тях. Визуализацията им помага да възприемат и запаметят
Обичта към родния край е една от най-силните принадлежности, които изпитват хората. Говорим за “корени”, сякаш сме неразривно свързани с мястото, където
Как си спомняме миналото? Има ли монопол над паметта за миналото? Какво налага преосмислянето на миналото? Трябва ли да загърбим миналото и
Г-жа Цонка Филипова е не само учител по физическо възпитание и спорт, но и класен ръководител на петокласниците в ОУ “Любен Каравелов”
“Това е най-мащабният проект, който сме реализирали в училище през последните години”, разказва за своята идея г-жа Свещарова-Канариева, заместник-директор по учебната дейност
“В началото бе по-скоро по желание, но от тази година реших да направя експеримент, за да проверя ефективността на заданието”, казва г-жа
Специалните деца – така ги наричаме в 21. век. Съвременните общества са ориентирани към приобщаване и максимално ефективно включване на различните хора
Може би всеки от нас, поне донякъде, вярва в класическото клише, че човек или притежава логичен ум и се справя добре с
В държавните образователни институции понякога липсва адекватно отношение към децата със специални образователни потребности, децата със слухови или други комуникативни нарушения и
“Всеки, който е започнал да прилага интегрирано, проектно базирано обучение, никога не се е върнал към традиционната фронтална урочна форма. Представеното педагогическо
Ако направим анкета учителите за най-често срещаните неприемливи поведения в клас, вероятно ще получим доста сходни отговори. Учениците закъсняват или отсъстват без
Преподаването в класове с много ученици е предизвикателство, особено когато 50% от тях са билингви. Безспорно всеки учител, който е работил в
Ако преподавате английски език в начален етап, със сигурност ви е до болка познато какъв шок и ужас преживяват малките ученици, когато
“Чрез въвеждане на нови изследователски и научни умения в обучението и изграждането на компетентности в областта на новите технологии, презентационни умения, уеб
Представете си екипаж от осем астронавти, които заминават на двугодишна мисия до планетата Марс. Може и Вие да сте един от тях.
“Научим ли се да общуваме, сме изминали около 85% от пътя към успеха в бизнеса, занятието или професията си и почти 99
В ученическите спомени на много от нас историята е свързана със запаметяването на дати, събития и имена и с неособено вълнуващи обобщителни
Всеки учител е работил с поне едно дете, което просто се “пуска по течението”, не полага кой знае какви усилия и не
Интегрираните уроци дават възможност на учениците да участват активно в учебния процес, да придобиват много повече нови знания за кратък период и
Могат ли учениците да използват телефоните си, за да решават задачи по математика, и при това да го правят с огромно желание
Вероятно повечето учители биха потвърдили, че са се отдали на професията с желанието да направят света едно по-добро място за живеене. Потопени
Часовете по физическо възпитание и спорт са любими на децата, особено в начален етап. Учениците в ОУ “Отец Паисий” в град Кнежа
За учениците е важно не само да се научат как да формират мнението си по различни въпроси, но и как да го
Все по-често на фокус в публичното пространство се поставя темата за насилието и агресията в училище. Често обаче вземащите отношение по нея
Домът на Невсе Даргутева е пълен с картички, които децата от първи клас са направили за нея. Вече пета година тя работи
“Почти всички наши ученици са от ромски произход, от бедни необразовани семейства, чиито майчин език не е български. Децата не владеят добре
Читателският клуб в училище е мястото, където преподавателят запалва и поддържа интереса към четенето за удоволствие. Учениците откриват нови светове, развиват своята
Често се случва учениците билингви да не владеят достатъчно български език, когато постъпват в училище. Необходимостта от подпомагане на обучението по български
Въвеждането на иновативен учебен предмет в училище може по интересен начин да мотивира учениците да учат повече и да пренесе всякакви вълнуващи
Онагледяването на учебното съдържание повишава степента на усвояването му от учениците. По този начин се задействат всички сетива на възприемане – зрителните,
Без да познаваме миналото, няма как да имаме бъдеще. Важно е да разбираме правилно събитията, които са се случили в миналото, и
Сигурно и във вашата класна стая се е случвало учениците да недоволстват, че трябва да преговорят твърде много информация преди изпитване, а
Всяко дете си мечтае за учител, който разбира чувствата му, предусеща нуждите му и адаптира учебното съдържание, така че да може лесно
Много често учениците изпитват силно притеснение, когато стане време за оценяване на домашни работи, проекти или при решаване на задачи в час.
Екологичното образование намира все повече място в съвременния образователен процес. Негова основна цел е изграждането на положително отношение към природата. Важно е
Младена Германова-Шуманова е педагогически съветник в ПГ по транспорт “Н. Й. Вапцаров”, гр. Сливница. Работила е като журналист, а нейна страст си
ОбУ “Христо Ботев” в гр. Стамболийски е иновативно училище от шест години, а иновацията, на която екипът залага, е промяна на образователната
Дали е възможно един проект по химия и опазване на околната среда да обедини цяло училище? Може ли отглеждането на домат да
“Любовта към родината не идва наготово. Тя се възпитава. Избрах тази тема, защото смятам, че е важно учениците да знаят нашите корени
“Изслушвайте учениците си и използвайте любопитството им, за да го превърнете в нещо градивно! Ако училището ви няма училищен вестник, създайте такъв!
Мислите ли, че учениците биха могли да свалят, анализират и оценяват информация от метеорологична станция? Може ли това да бъде част от
Въпреки дълбоката си и всеобхватна същност природните науки често остават неразбрани и неоценени от някои ученици. Ели Сотирова е учител в СУ
“Моята мъничка идея може да даде на друг голяма идея и той да направи нещо много по-голямо!”, това споделя Нели Минкова-Данева, изпращайки
“Има образователни методи, които вече са остарели и не са актуални за нуждите на времето, в което живеем. Децата искат нещо интересно,
Прилагането на иновативни образователни технологии е сред приоритетите на образователната реформа в България. Наред с това, една от основните тенденции в развитието
Често учителите са изправени пред предизвикателството как да провокират интереса на учениците си към учебния материал и да задържат вниманието им. Ивелина
Важно е още от ранна възраст да възпитаваме в децата загриженост и мисъл за другите и да им предоставяме възможности за участие
“Госпожо, кога пак ще дойде моят ред?” – този въпрос чува най-често учителката по български език и литература Цвета Виткова, когато третокласниците
Във все повече училища се изграждат STEM центрове и се залага на STEM уроци. Като учебна програма STEM се базира на идеята
“Не обичам да ми е скучно, затова не искам и на децата да им е скучно в учебните часове, защото правейки едно
Дискусиите и ролевите игри дават възможност на учениците да споделят свободно своето мнение, да заявяват и защитават смело своята позиция, да се
Интегрираното обучение е стратегия за учене, която обхваща едновременно поне две учебни дисциплини. Използвайки знания и умения от различните области, учениците са
Доста ученици изпитват смут в часовете по биология, химия или физика и се затрудняват с учебния материал. Виждат формули, слушат за сложни
Когато изучават произведенията, включени в учебната програма по български език и литература, учениците от прогимназиален и гимназиален етап все по-често срещат трудности
Затворете за малко очи и си представете как всеки понеделник часът ви започва с нетърпеливия ентусиазъм на учениците ви да ви предадат
Без съмнение на всеки учител се е случвало да премине през малка нервна криза, когато учениците му „внимателно” прочетат урока, произведението или
Грижата за психологическото благополучие на учениците като необходимо условие за ефективно учене все по-често попада във фокуса на българските училища. Директори, учители
„Ако днес преподаваме така, както вчера, то ограбваме нашите деца за утре.”, твърди популярният американски философ, психолог и педагог Джон Дюи. Съвременният
Какво е детето вкъщи и с какво обича да се занимава, най-добре знаят неговите родители. А какво ново е научило, какво е
Рогош е уютно и приятно селце, намиращо се на 7 км. североизточно от град Пловдив с около 3500 жители. Там през 2009
Гимназистите често са привлечени повече от чуждите езици, отколкото от родния им език. Може ли учител по български език и литература да
Людмила Карамитева е всеотдаен учител в Софийска гимназия по строителство, архитектура и геодезия “Христо Ботев”. Зад гърба си има 30 години преподавателски
Село Граф Игнатиево е разположено в Горнотракийската низина в близост до град Пловдив. Освен небезизвестната авиационна база, в това китно българско село
Ограмотяването е първата задача пред един учител в начален етап. Този процес понякога е предизвикателен, а учителите търсят различни подходи и методи,
Понякога изглежда много лесно да мотивирате децата да учат с желание: те имат нужда от признание за усилията, които полагат, но и
Много възрастни избягват да говорят с децата за неща като финанси, работни процеси и бизнес идеи, защото мислят, че те все още
Често учителите искат да запалят и поддържат интереса на децата към книгите чрез читателски клуб. Звучи лесно, но дейността изисква сериозно планиране.
Родителите и учителите са свикнали да дават готови решения на децата, приемайки, че имат повече опит и знания как да разрешават проблемна
Ако искате учениците ви да внимават в час и да учат с интерес, най-лесният начин е да им позволите сами да решат
Днес можем да пътуваме навсякъде по света и владеенето на чужди езици е огромно предимство. Чуждият език ни дава възможност за израстване,
Често учителите и родителите се притесняват за адаптацията на децата при прехода от домашната обстановка към детската градина или от предучилищната група
Мотивацията на децата за учене е от основно значение за придобиването на нови знания и умения. Важното е да откриете нещо, което
Като всяко първо нещо, първи клас е особено труден за малките ученици. Преходът от игра към учене е стресиращ, спазването на правилата
Обединено училище „Христо Ботев” се намира в малко селце близо до гр. Пловдив. То се помещава в стара военна сграда, която изобщо
В последно време все повече се говори за социално-емоционалните компетентности, които е важно учениците да притежават. Все повече родители и учители се
Малчугани, които пристъпват училищния праг за първи път, с лекота проявяват отговорност и изпълняват училищните си задължения с усмивка. Родители, които нямат
Вие сте учител в първи клас и броени дни след началото на учебната година установявате, че повечето от учениците изобщо не разпознават
Проектно базираното обучение е един от подходите в образованието, който наистина дава възможност да поставим учениците в центъра и да развием реални
Работата с родители е сред най-често споменаваните предизвикателства в образователната система. Често учителите споделят, че им е трудно да намерят общ език
Всеки колега сам избира как да прекара времето на лятната ваканция:един иска да забрави всичко свързано с училище, поне за месец, друг
Има една история, как млад доктор стои в операционната и надвесен над заспиващия пациент повтарял: „Всичко ще е наред. Ще се справиш.
Като учител винаги съм смятала, че ефективното партньорство с родителите е изключително важно за успехите в класната ми стая. Като родител обаче
Последните години настойчиво говорим за STEM в училище и на много места учителите се опитват да организират учебните часове спрямо принципите на
Вътрешноинституционалната квалификация е едно добре познато словосъчетание в училище. От опит знаем, че тя може да се случва по много различни начини
Едва ли първата асоциация на много хора, свързана с природни науки, ще е театър. По-често в главата ни се появяват престилки, колби,
Ако участвате в игра с въпроси и трябва да предположите кой български град първи се докосва до бейзбола в началото на ХХ
Математиката е навсякъде около нас и едно от най-добрите неща, които можем да направим за учениците, е да им помогнем да изградят
Всеки ученик чувства напрежение в ежедневието си, породено от интензивно учене, изпитвания, разнообразни лични взаимоотношения със съученици и учители и др. Когато
Немалко ученици срещат затруднения в часовете по математика. А когато им се наложи да работят с информация, представена във вид на диаграма
Умението да познаваме собствените си емоции е нещо, което се развива с годините и жизнения опит. Учителката в ЦОУД от ОбУ “Св.
Началният етап на образование е интересен с това, че съчетава нуждата от създаване на навици за учене, от полагане на основите на
Вероятно съществуват хиляди стратегии за повишаване на ангажираността в учебните часове. Но една от най-ефективните от тях е смяната на роли в
Г-жа Инна Василева от ОУ “Св. св. Кирил и Методий”, с. Поликраище не е първият учител, който се сблъсква с липсата на
Г-жа Весела Димитрова е начален учител в ловешкото Основно училище “Св. св. Кирил и Методий”. В училището има около 150 ученици, като
Г-жа Силвия Богданова е учител в ОбУ “Христо Ботев” в село Дълго поле. Преподава на учениците от 5. до 10. клас по
Г-жа Диана Димитрова е учител по БЕЛ в ОУ “Стою Шишков” в село Търън, Смолянско. С течение на годините забелязва, че учениците
Мариана Чаушева, Кина Невенова, Силвия Кейванова и Диана Димитрова преподават в ОУ “Стою Шишков” в смолянското село Търън. Диана споделя, че с
Г-жа Михаела Божанкова е учител в ЦОУД на първи клас в столичното 97 СУ “Братя Миладинови”. Още преди началото на учебната година
Г-жа Михаела Божанкова е учител в ЦОУД на първи клас в столичното 97 СУ “Братя Миладинови”. Докато работи с тях по математика
Деница Цветанова е учител по информатика и информационни технологии в СУ “Христо Ботев”, гр. Козлодуй. От няколко години води и клуб по
В столичното 90 СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин” се обучават ученици от 1. до 12. клас. Учителите забелязват, че преходът от
Разказват учителите от Професионална гимназия по мениджмънт и хранителни технологии в Плевен В професионалната гимназия в Плевен учат около 117 ученици от
Д-р Анита Николова е преподавател по български език и литература в ЧОУ „Роналд Лаудер“ – София. Описаната практика е приложима за всички
Ако преподавате в начален етап и правописът и правописните правила тормозят вас и вашите деца, то практиката, която г-жа Жени Гоцова, начален
Разказ от първо лице, създаден от г-жа Невсе Имамова, учител по английски език в ОбУ “Св.П.Хилендарски”, с. Корница Научих за националното състезание
Създаването на силна и сплотена общност със сигурност е задача пред всяка образователна институция. А общите цели и задачи са нещо, което
Случвало ли ви се е да се ядосвате, защото учениците чупят съоръжения в училищния двор, драскат паметниците и унищожават цветята и дръвчетата
Колко трябва да са големи учениците, за да създадат напълно самостоятелно свой вестник? Отговорът ще ви изненада! Вестник може да направиш и
Вероятно сте се чудили как да развиете интерес към четенето у своите ученици. Явор Хаджиев, който е учител по английски език и
“Опитът ми като професионален волейболист и треньор, ми дадоха възможност да изградя качества у децата, които ги научиха на екипна работа. Предадох
“Грижата за книгите е като за истински пациенти. Говорим тихо, пипаме внимателно, търсим проблемните – болните зони. Лекуваме.” Тази добра практика ни
Тази практика ни е изпратена от г-жа Йонка Николова, ОУ “Св. Климент Охридски”, село Стоян Михайловски, област Шумен. Ето какво ни разказа
Знаем, че ангажираността на родителите в учебния процес е важна за това как детето се справя с него. С други думи, обикновено
Тази практика ни беше изпратена от учителите Йонка Николова и Шермин Талиб , ОУ “Св. Климент Охридски”, село Стоян Михайловски, област Шумен.
Колонизацията на Марс е въпрос, който сякаш все по-често ни вълнува. С излизането на филми като “Марсианецът” и валящите новини от изстреляните
Или идеи за това как да помогнем на децата да заобичат математиката и да не следят часовника отегчено в час. Казвам се
За мен Казвам се Боян Кацаров и съм учител по английски и френски език. В момента преподавам в София, 97 СУ „Братя
“Първият принцип на ученето, е че НЕ трябва да заблуждаваме самите себе си. А най-лесно човек лъже сам себе си.” Ричард Файнман
За мен Казвам се Емилиян Кадийски и преподавам Програмиране в ПТГ “Н. Й. Вапцаров” град Враца. Практиката, която искам да споделя с
За мен Казвам се Мария Веласкес и съм възпитаник по програма “Нов път в преподаването” на Фондация “Заедно в час”. Преподавах в