Защо е необходимо да ни хрумват много различни идеи по една и съща тема?

Ако понякога ви се струва, че учениците са изгубили ентусиазма и мотивацията си, ако вашите опити да ги вдъхновите не дават желаните резултати, може би е добро хрумване да се върнете една крачка назад и да им покажете колко невероятен е техният мозък и колко различни идеи може да роди по една и съща тема.

Мозъчните атаки са чудесен метод за изграждане на креативност и творческо мислене. Важно е да помогнем на децата да развият творческото си мислене, защото това ще им помогне да взимат по-добри решения и да намират по-добър изход от ситуациите, с които се сблъскват в ежедневието си.

Ако искате да използвате мозъчни атаки в часовете си, сме ви подготвили един невероятен ресурс, с чиято помощ да запознаете учениците си с тази концепция и да им покажете нагледно как да използват мозъка си, за да генерират много идеи по една и съща тема.

Урокът, който ви споделяме, е подходящ за работа с първокласници и се казва “Мозъчна атака”. Както сами ще се уверите, урокът е разписан изключително подробно и можете буквално да си го свалите и да го приложите в часа си дума по дума. Към него ще намерите и допълнителна информация и съвети за учители и родители по темата за креативността и защо си струва да я развиваме. Урокът е много интерактивен и съдържанието е представено под формата на игра, което неминуемо ще привлече вниманието и на най-отегчените ученици.

Свалете урока тук.

Урокът “Мозъчна атака” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас