
STEM предизвикателство – да построим мост
Примерен проект по физика за 7. – 12. клас Случвало ли ви се е понякога учениците да ви гледат с неразбиращ поглед,
УРОК 1
Климатичните промени и миналото
1. Учениците се запознават с основни научни открития, които полагат основата на аргументите за глобално затопляне на атмосферата като резултат от дейността на човека.
Климатични промени – същност и фактори на влияние
1. Учениците разбират какво е парников ефект и връзката му със земната атмосфера.
2. Учениците разбират връзката между концентрацията на парникови
газове в атмосферата и нейната температура.
УРОК 2
Климатичните промени и въглеродът
1. Разбират кръговрата на въглерода и причината за нарушеното равновесие в този кръговрат.
2. Разбират понятието въглероден отпечатък.
Климатични промени – същност и фактори на влияние
1. Учениците обясняват същността на целта за нулеви въглеродни емисии до 2050 година.
УРОК 3
Климатичните промени и въглеродът
1. Учениците изчисляват приблизителната стойност на собствения си въглероден отпечатък.
2. Учениците изследват кои са отраслите с най-голямо въздействие за въглеродния отпечатък в света.
3. Класът избира една от трите теми – Природни въглеродни резервоари и емисии на сектор хранителна промишленост; Емисии на сектор транспорт; Емисии на сектор енергия.
УРОК 1
Хранителна промишленост и промяна на климата – каква е връзката?
1. Учениците разбират, че храната не е просто готов продукт, а сбор от ресурси, необходими за нейното създаване.
2. Учениците разбират какъв е въглеродният отпечатък на различни хранителни продукти.
3. Учениците разбират какъв е въглеродният отпечатък на хранителната промишленост и какво го формира.
УРОК 2
Горите и почвите като въглеродни резервоари
1. Учениците разбират ограниченията на почвите и горите като въглеродни резервоари.
2. Учениците разбират натиска, който хората оказват върху тези резервоари.
3. Учениците научават възможни решения за поддържане на капацитета на почвите и горите като въглеродни резервоари.
Практики в секторите селско стопанство, земеползване и управление на горите – въздействие върху резервоарите на сушата
1. Учениците проучват какви са последствията от влиянието на селското стопанство, земеползването и управлението на горите върху горите и почвите.
УРОК 3
Промяна на климата, Световен океан и хранителна промишленост – връзки и взаимодействия
1. Учениците разбират ролята на океана във формирането на климата на планетата.
2. Учениците научават за въздействието на емисиите парникови газове върху океана.
3. Учениците научават какво е аквакултура и как може да помогне за намаляване на емисиите, свързани с хранителната промишленост, като допринесе и за доставките на храна за човечеството.
УРОК 1
Климатичните промени и миналото
1. Учениците ще се запознаят с информация за емисиите парникови газове, генерирани от транспорта.
2. Учениците ще научат за приноса на различните видове транспорт в общия дял на емисиите от сектора.
УРОК 2
1. Учениците се запознават с косвените начини, по които използваме услугата транспорт.
а. Ще проучим какво купуваме, откъде идват тези продукти и какъв път изминават.
б. Ще научим повече информация за емисиите на различните видове транспорт.
в. Ще обсъдим начини за намаляване на индивидуалния ни въглероден отпечатък чрез саморегулиране на консуматорското ни поведение.
УРОК 3
1. Учениците се запознават с разнообразни възможности за намаляването на въглеродните емисии от транспорта в различни среди.
2. Учениците разбират, че няма едно универсално приложимо транспортно решение.
Всяка алтернатива зависи от редица обстоятелства в конкретната среда, в която ще се прилага.
УРОК 1
1. Учениците ще се запознаят с енергийния сектор и неговия въглероден отпечатък.
2. Учениците ще разберат, че:
» Употребата и производството на енергия оказват огромно влияние върху климата.
» Промяната на климата вече променя нашия потенциал за производство на енергия и нашите енергийни нужди.
3. Учениците ще разгледат алтернативните методи за производство на енергия.
УРОК 2
1. Учениците ще се запознаят със сградите като източник на 18% от общите въглеродни емисии, свързани с използването на енергия.
2. Учениците ще научат, че чрез избора ни на материали и оборудване и чрез проектантски и архитектурни решения ние можем да намалим въглеродния отпечатък
на сградите.
3. Учениците ще изчислят колко може да се намали отпечатъкът на тяхното училище чрез използване на алтернативни източници на енергия – запознават се с термопомпите.
УРОК 3
1. Учениците ще разберат какво е въздействието на модната индустрия върху промяната на климата.
2. Учениците ще разберат как могат да ограничат собствения си принос в това въздействие.
Учениците:
Първа задължителна стъпка е преминаването през трите урока от раздела "Въведение в климатичните промени".
Задълбочаване в една конкретна тема през уроците в съответния раздел - "Природа и храна", "Транспорт", "Енергетика и производство".
Създаване на план за проект по избраната приоритетна тема, следвайки дизайн насоките за проект.
Три до седем седмици, в които учениците прилагат изготвения план, проследяват напредъка по него и адаптират при нужда.
Провеждане на финално събитие, на което учениците споделят пред широка публика постигнатите резултати и научените уроци от проведения проект.
Примерен проект по физика за 7. – 12. клас Случвало ли ви се е понякога учениците да ви гледат с неразбиращ поглед,
Защо откриването на структури и модели е важно и как да развиваме това умение с помощта на математически рутини? Когато учениците получат
Лесни математически рутини за развиване на математическото мислене на учениците Вероятно във всеки клас има поне един ученик, който сякаш по навик
Кратки мисловни рутини за развиване на стратегическото мислене на учениците Стратегическото мислене е важно както за постигане на успехи в математиката, така
Лесни мисловни рутини, с които да провокирате учениците да мислят за математика и да използват математически език Имате ли понякога усещането, че
Математиката винаги се е възприемала като труден предмет както от учениците, така и от обществото като цяло. Голям процент от хората изпитват
STEM проект за 5. – 7. клас Колко важна е всъщност околната среда в нашето ежедневие? Какво влияние оказваме върху нея? Какво
STEM проект за 5. – 7. клас За последните 100 години температурата на планетата ни се е повишила с почти 1°C. Не
Екологичен проект за 5. – 8. клас Опазването на околната среда е отговорност на всеки един човек, която е важно да възпитаваме
Новата учебна година вече започна и много учители се завръщат в любимото училище, отпочинали и изпълнени с ентусиазъм да опитат нещо ново.
В това ПБО по математика учениците влизат в ролята на корабни капитани и навигатори. Работят в групи по четирима. Всеки екип започва плаването си от различна точка на земното кълбо и следва определен маршрут, наситен с различни препятствия.
STEM проект за 7. – 12. клас Много учители споделят, че предмети като физика, химия и математика се възприемат от учениците като
STEM проект за 6.- 8. клас Влиянието на човешката дейност върху качеството на околната среда отдавна е обект на изследвания. Замърсяването на
Примерно ПБО по математика за 6. клас В тази статия ще ви представим примерен проект за ПБО по математика, свързан с предприемачеството.
Пример за ПБО по математика с екологична насоченост и междупредметни връзки Влиянието на човешката дейност върху природните екосистеми и качеството на околната
Въпреки че проектно-базираното обучение (ПБО) придобива голяма популярност в нашата училищна система, някои учители по математика все още не са склонни да
За много ученици математиката може да изглежда като нещо абстрактно, но всъщност тя съществува във физическия свят навсякъде около нас. Помогнете на
Ако преподавате по математика в пети клас, вероятно и вие сте се сблъсквали със затруднението на учениците да вникнат в същността на
Учениците учат най-добре, когато са ангажирани в процеса на учене и това им носи положителни емоции. Какъв по-добър начин да разнообразим стандартната
Проектно базираното обучение(ПБО) е чудесен начин да помогнем на учениците да задълбочат познанията си и да се научат как да ги използват
Имаше проблем при докладването на тази публикация.
Моля, потвърдете, че искате да блокирате този член.
Вече няма да можете да:
Моля, обърнете внимание: Това действие също така ще премахне този член от връзките ви и ще изпрати доклад до администратора на сайта. Моля, оставете няколко минути за приключване на този процес.