“Всички печелят” или как да разрешаваме конфликти

Разрешаването на конфликти е предизвикателство и за възрастни, и за деца. Много от нас не успяват да управляват конфликтите така, че всички страни да бъдат удовлетворени. Нека все пак не забравяме, че всеки конфликт е възможност за задълбочаване и подобряване на взаимоотношенията ни с отсрещната страна

Конфликтите в класната стая са често срещано явление. В повечето случаи обаче те рушат отношенията между децата, вместо да ги развиват, тъй като учениците не разполагат с необходимите умения да управляват и разрешават конфликти. Представете си как би изглеждал деня на учител, чиито ученици сами разрешават ежедневните конфликти по конструктивен и удовлетворителен за всички начин? Не, не клатете глава скептично! Възможно е!

Урокът “Всички печелят” е съставен така, че да даде възможност на второкласниците да търсят решения на една хипотетична конфликтна ситуация. Децата сами достигат до два варианта на изход от конфликта, така че всички страни да са удовлетворени. След това имат възможност да рефлектират върху своето поведение и това на съучениците си, като отнесат наученото към реалността на класната стая и училище. 

Урокът “Всички печелят” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Всички печелят” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Всички печелят” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Проектно базирано обучение

Детско царство в ефир: как радио-предаването превръща образованието в приключение

Г-жа Атанасия Петрова, която е учител по актьорско майсторство и организатор към ЦПЛР – Бургас, въвежда новаторската практика „Детско царство в ефир“. Идеята възниква от

Интерактивни методи на обучение

Дизайн мислене в учебния процес – какво, защо и как

Динамичното време, в което живеем, често поставя на дневен ред въпроса за промяна в образователната система въпроса. Съвременните учители търсят методи, които да поставят учениците

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.