Как да запазим самообладание в конфликтна ситуация?

Началните учители знаят, че предотвратяването на конфликтите е много по-трудно от това да прекъснеш един вече възникнал конфликт. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които са в състояние напълно самостоятелно да предотвратяват всякакви конфликти още в зародиш. Разгорещена игра на двора? Няма проблем! Разпалена дискусия в час? Не се притеснявайте! Прибързана и неуместна забележка от приятел? Всичко е под контрол!

Това е напълно възможно, ако децата притежават умението да управляват конфликти. А вие можете да им го преподадете в час! За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да “регулират температурата” на всяка конфликтна ситуация. Учениците ви ще усвоят това умение с помощта на разнообразни въпроси за дискусия и увлекателната история на Мими и Мони.

Както сами ще се уверите, урокът “Да охладим страстите” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Мими и Мони и как ще помогнат на учениците ви да разрешават междуличностни конфликти, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Как да запазим самообладание в конфликтна ситуация?

———————————————————————————————————————-

Урокът “Да охладим страстите” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Разделяне на групи чрез пръчици
Работа в екип

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас