Как да запазим самообладание в конфликтна ситуация?

Началните учители знаят, че предотвратяването на конфликтите е много по-трудно от това да прекъснеш един вече възникнал конфликт. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които са в състояние напълно самостоятелно да предотвратяват всякакви конфликти още в зародиш. Разгорещена игра на двора? Няма проблем! Разпалена дискусия в час? Не се притеснявайте! Прибързана и неуместна забележка от приятел? Всичко е под контрол!

Това е напълно възможно, ако децата притежават умението да управляват конфликти. А вие можете да им го преподадете в час! За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да “регулират температурата” на всяка конфликтна ситуация. Учениците ви ще усвоят това умение с помощта на разнообразни въпроси за дискусия и увлекателната история на Мими и Мони.

Както сами ще се уверите, урокът “Да охладим страстите” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Мими и Мони и как ще помогнат на учениците ви да разрешават междуличностни конфликти, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Да охладим страстите” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Направи план за действие
Математическа грамотност

Направи план за действие

Тази стратегия е заимствана от втората стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973). Основната идея тук

Работа в екип
Работа в екип

Работа в екип

Работа в екип Какво представлява умението и защо е важно? Какво е работа в екип?  Според една от най-кратките дефиниции за работа в екип това

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.