Свързване на въпросите с нещо лично

Girl in library reading a book

Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват информацията. Коментираме 2-3 отговора и чак след това четат текста. Всичко това им отнема около 10 минути в зависимост от дължината на текста и броя на въпросите към него. Нужно е първо да се раздадат въпросите, след това текстът.

Резултат: Учениците осмислят въпросите и ги тълкуват, свързвайки ги с нещо лично.

Примерна инструкция
Имате 5 минути да прочетете въпросите и да ги свържете с лично преживяване или нещо, на което сте били свидетели. След това коментираме.

Предимства на стратегията

  • Учениците коментират лични преживявания, което води и до сплотяването им;
  • Тълкуват информацията от въпросите през своята гледна точка;
  • Тази стратегия помага за по-лесното ориентиране в текста след това.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • времето за връзка с личното може да не им стигне;
  • възможни непознати думи или изрази във въпросите би затруднило осмислянето им и цялата задача;
  • лед това при коментарите могат да се получат разпалени беседи, нужно е да имате контрол над часа.

Още полезни статии:

Drawing on colourful paper
Четивна грамотност

Синтезиране на най-важната информация от текста и създаване на план по нея с ключови думи

Учениците прочитат внимателно текста. След това синтезират най-важната информация от него в определен брой изречения, който учителят трябва да им зададе предварително. Накрая отсяват ключовите

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали