Свързване на въпросите с нещо лично

Girl in library reading a book

Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват информацията. Коментираме 2-3 отговора и чак след това четат текста. Всичко това им отнема около 10 минути в зависимост от дължината на текста и броя на въпросите към него. Нужно е първо да се раздадат въпросите, след това текстът.

Резултат: Учениците осмислят въпросите и ги тълкуват, свързвайки ги с нещо лично.

Примерна инструкция
Имате 5 минути да прочетете въпросите и да ги свържете с лично преживяване или нещо, на което сте били свидетели. След това коментираме.

Предимства на стратегията

  • Учениците коментират лични преживявания, което води и до сплотяването им;
  • Тълкуват информацията от въпросите през своята гледна точка;
  • Тази стратегия помага за по-лесното ориентиране в текста след това.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • времето за връзка с личното може да не им стигне;
  • възможни непознати думи или изрази във въпросите би затруднило осмислянето им и цялата задача;
  • лед това при коментарите могат да се получат разпалени беседи, нужно е да имате контрол над часа.

Още полезни статии:

Boy writing on white board
Четивна грамотност

Изваждане на ключови думи в две колони на базата на контраст, противоположност и разсъждаване върху двойките

Учениците прочитат внимателно текста. След това имат 10 минути да извадят поне 4 двойки думи, които да са противоположни или да си контрастират. Накрая на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.