fbpx
Четивна грамотност

Свързване на въпросите с нещо лично

Girl in library reading a book

Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват информацията. Коментираме 2-3 отговора и чак след това четат текста. Всичко това им отнема около 10 минути в зависимост от дължината на текста и броя на въпросите към него. Нужно е първо да се раздадат въпросите, след това текстът.

Резултат: Учениците осмислят въпросите и ги тълкуват, свързвайки ги с нещо лично.

Примерна инструкция
Имате 5 минути да прочетете въпросите и да ги свържете с лично преживяване или нещо, на което сте били свидетели. След това коментираме.

Предимства на стратегията

  • Учениците коментират лични преживявания, което води и до сплотяването им;
  • Тълкуват информацията от въпросите през своята гледна точка;
  • Тази стратегия помага за по-лесното ориентиране в текста след това.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • времето за връзка с личното може да не им стигне;
  • възможни непознати думи или изрази във въпросите би затруднило осмислянето им и цялата задача;
  • лед това при коментарите могат да се получат разпалени беседи, нужно е да имате контрол над часа.

Tags

1-4 клас 5-7 клас 8-12 клас PISA 2018 STEM БЕЛ Генериране на идеи География Гражданска грамотност Добри практики Ефективност на работа и управление на времето Извлича информация от непрекъснат текст История Компетентности 2020 - Враца Комуникационни умения Креативност Критическо мислене Логическа връзка Логическо мислене Математика Математическа грамотност Нагласа за развитие Обобщава тълкува информация от непрекъснат текст Организация на процеса Осмисля оценява информация от непрекъснат текст Представяне и защита Работа в екип Родители СЕУ 1 Клас СЕУ 1 Клас Модул 1 СЕУ 1 Клас Модул 2 СЕУ 1 Клас Модул 3 СЕУ 2 Клас СЕУ 3 Клас СЕУ 3 Клас Модул 3 Социално-емоционални умения Умение за личностно развитие Умения на 21 век Философски цикъл Четене на текст Четене с разбиране Четивна грамотност Чужд език научна грамотност работа с родители

От учители за учители

Абонирай се, за да получаваш безплатни статии и ресурси.