Създаване на връзка с нещо преживяно

A girl in a classroom

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 10 минути го свързват с нещо преживяно, нахвърляйки си няколко провокиращи ключови думи. Накрая ги използват, за да напишат провокиращо заглавие и подзаглавие на текста, което да съдържа уникална идея.

Резултат: Заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Имате 10 минути, за да го свържете с нещо, което сте преживели, като си нахвърлите няколко ключови думи от преживяното. След това ги използвате, за да напишете заглавие и подзаглавие, които да съдържат уникална идея.

Предимства на стратегията

  • Добро отваряне на урок;
  • Правят асоциации с неща от живота си;
  • Вникват по-дълбоко в текста;
  • Търсят подсмисъл на текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • някои ученици може да се затруднят с измислянето на заглавията, подгответе си насоки;
  • някои ученици може да се затруднят с ключовата идея, но със сигурност ще е тяхна и уникална;
  • някои ученици може да се притеснят да споделят с какво са свързали текста.

Още полезни статии:

Задаване на ключови въпроси към тема
Гражданска активност

Задаване на ключови въпроси към тема

Ключовите въпроси при проучване на казус/тема са от изключително значение за намиране на полезна и пълна информация. От една страна, е важно учениците да умеят

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Дискусия върху постер (Place mat)

Изключително лесна за използване стратегия, приложима във всички предметни области. Изключително популярна и използвана в англоезичните държави. Учениците се разделят на малки групи около флипчарт

Каталог на идеите
Креативност

Каталог на идеите

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да документират изводите от своето проучване.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали