Продължаване на изречението: „Най-важното нещо, което разбрах от текста, е…”

Lamp on black board

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 2 минути продължават изречението „Най-важното нещо, което разбрах от текста, е…” Оформят отговора си в заглавие за още 2 минути.

Резултат: Учениците пишат стандартно заглавие на текст.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 4 минути да продължите изречението: „Най-важното нещо, което разбрах от текста, е…”, и накрая оформяте отговора си в заглавие.

Предимства на стратегията

  • Учениците се научават да обобщават с няколко думи цял текст;
  • Учениците се научават да работят с всякакъв вид текстове;
  • Прекрасна идея за домашно

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • може да се срещнат непознати думи, термини и изрази, които биха затруднили някои ученици при изпълнение на задачата;
  • възможно е някои ученици да не успеят да синтезират с няколко думи целия текст;
  • възможно е текстът вече да им е добре познат;
  • може някои ученици да не успеят да формулират заглавието.

Още полезни статии:

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Бърза среща (Speed dating)
Комуникативни умения

Бърза среща (Speed dating)

Бързи срещи е популярно събитие за запознанства, което лесно може да се пренесе в класната стая. Идеята е, че участниците се разделят на две големи

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Специална оферта през септември

Активирай индивидуален учителски абонамент за 12 или 24 месеца

с 30% намаление с код prepodavame30.

  • 00дена
  • 00часа
  • 00минути