Ненчо и Бърборина или умението да отстояваш позицията си

Едно от най-важните умения е способността да отстояваме позицията си без да сме агресивни и да нараняваме другите. Несъмнено това умение ни е необходимо за всеки етап от живота. А основите за него се полагат още в ранна възраст. Класната стая е едно от най-подходящите пространства, където децата могат да започнат да го развиват. Учениците често изпадат в конфликти, които ескалират, тъй като децата не знаят как да заявят, че нещо им е неприятно без да проявят агресия. Именно тук на помощ идва урокът  “Ненчо и Бърборина”

Урокът “Ненчо и Бърборина” представя по увлекателен начин защо е важно да умеем да казваме твърдо, но уважително “Не”. Той показва на децата как да реагират по спокоен, но категоричен начин, когато видят, че някой тормози друг. 

Урокът “Ненчо и Бърборина” включва казуси, за които децата могат да предложат идеи за разрешаване. След това те имат възможност да рефлектират както върху своето поведение, така и върху поведението на съучениците си. Не на последно място, урокът дава идеи и за това как всеки учител би могъл да надгради собственото си умение да отстоява позиция. 

Урокът “Ненчо и Бърборина” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици

Свалете урока “Ненчо и Бърборина” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ненчо и Бърборина” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.