Как да се изслушваме въпреки различията?

Конфликтните ситуации, възникнали в час или през междучасието, са част от ежедневието на всеки начален учител. И въпреки че сравнително лесно можем да “заповядаме” на децата да пазят тишина или да седят мирно и да слушат, трудно ще ги накараме наистина да чуят какво се опитва да обясни учителят или съученикът, с когото имат разногласия.

Умението да слушаме активно, особено в ситуация на конфликт, е полезно не само в класната стая и ще служи на учениците през целия им живот. Затова си струва да отделите малко време и да им предадете този ценен урок. Ние сме насреща да ви помогнем! Споделяме ви един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите четвъртокласници как да се уверят, че разбират какво се опитва да им каже някой.

Както сами ще се уверите, урокът “Парафраза” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Учениците ви ще учат с помощта на увлекателни въпроси за дискусия, ролеви игри и работа по двойки. Ще привлечете вниманието им и с интересната история на Лили и Марко, които не са в никак добри отношения, но в крайна сметка намират начин да се помирят, защото всеки ден трябва да делят един чин.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А как точно се помиряват Лили и Марко, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Парафраза” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Разделяне на групи чрез пръчици
Работа в екип

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.