Задаване на въпроси по текста

Дават се няколко минути за прочитане на текста в зависимост от дължината му. След това всеки изписва поне 2 въпроса, свързани с ключовите моменти от текста, в рамките на 2 минути. 2-3 ученици четат въпросите си, а останалите търсят отговорите в текста. Това трябва да отнеме не повече от 5 минути.

Резултат: Вникват в смисъла на текста.

Примерна инструкция
Имате 3-4 минути да прочетете текста и още 2 да запишете поне по 2 въпроса, свързани с важната информация в него.

Предимства на стратегията

  • Учениците обръщат внимание на важните моменти от текста, преди да са прочели въпросите към него;
  • Учениците се научават да задават въпроси върху ключова информация;
  • Учениците имат възможност да се допълват един друг.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • на някои ученици може да им отнеме повече време четенето на текста;
  • на някои ученици може да им отнеме повече време съставянето на въпросите;
  • може някой от въпросите да се окаже неправилно зададен и да обърка останалите;
  • при отговорите може да се разпали дискусия и да загубите повече време.

Още полезни статии:

Проектно базирано обучение

Мисията възможна: Ученици заснемат обяснителни видеа “Уча се”

Учениците в Първа езикова гимназия, гр. Варна, са мотивирани, любознателни и инициативни. Няколко учители, начело с Мария Симеонова и Павлина Стоянова, създават предизвикателен проект, чрез

Социално-емоционално учене

Практики от класната стая: Пролетен базар или как да развием самоосъзнатост и отговорност чрез благотворителност

Много често в учителската практика си задаваме едни и същи въпроси и се срещаме със сходни проблеми при учениците. Всеки учител се е сблъсквал с

STEM

STEM проект: Състезание с макарони!

STEM проект за 7. – 12. клас Много учители споделят, че предмети като физика, химия и математика се възприемат от учениците като трудни за разбиране

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали