Открояване на емоционално натоварените ключови думи и правене на извод

Lamp on black board

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 10 минути търсят емоционално натоварени ключови думи в него, които да подсказват за отношението на автора към текста. Накрая, на базата на това, оформят оценка на текста с 3-4 изречения. Класът може да работи на групи.

Резултат: Учениците откриват отношение на автора.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Всяка група има по 10 минути да намери 5-6 емоционално натоварени ключови думи, които подсказват отношението на автора към текста, и с тях напишете оценка на текста от 3-4 изречения. Ето и една такава ключова дума…

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни видове текстове;
  • Учениците работят в екип;
  • Учениците оценяват авторовото отношение към текста;
  • Работят на високо ниво на разбиране на текста.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е важен начинът, по който ще бъдат разделени групите;
  • нужни са примери от страна на учителя, които да улеснят учениците със задачата;
  • трябва да помислите за алгоритъм за писане на оценка на текст.

Още полезни статии:

Girl in library reading a book
Четивна грамотност

Свързване на въпросите с нещо лично

Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.