Поставяне на знаци отстрани

A girl writing on a piece of paper

Учениците прочитат внимателно текста. След това с помощта на знаци си отбелязват отстрани логическата хронология на изреченията/абзаците. Класът може да работи по групи. Тази стратегия отнема не повече от 5 минути без четенето на текста.

Резултат: Учениците подреждат логически текст.

Примерна инструкция
След като прочетете внимателно разбъркания текст, имате 5 минути да го подредите, като използвате знаци/стрелки, с които да си отбелязвате отстрани.

Предимства на стратегията

  • Работят в екип;
  • Добър вариант за домашно;
  • Научават нови думи и термини;
  • Намират логиката на текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е нужно да обмислим как ще бъдат разделени учениците, ако работят по групи;
  • трябва предварително да зададем знаци, с които да си отбелязват, за да не губят време в измисляне на знаците, което може да им помогне при разчитане на оценка на писмена работа по всички предмети;
  • непознати думи и термини може да ги откаже от задачата;
  • нужно е да съобразим текста с тяхната възрастова група.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали