Мозъчна атака (Brainstorming)

Мозъчна атака

Учениците прочитат текста самостоятелно внимателно. След това в рамките на 7-8 минути целият клас заедно с учителя правят мозъчна атака на глас по текста, като си нахвърлят ключови думи на дъската и в тетрадките. Накрая всеки сам за себе си прави оценка с 3-4 изречения, използвайки ключовите думи. Тази стратегия отнема около 10 минути.

Резултат: Учениците откриват скрит смисъл на текст.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това заедно ще помислим за скрития му смисъл и ще си нахвърляме ключови думи, които накрая ще използвате да направите оценка на текста с 3-4 изречения. Имате 10 минути на разположение. Първи/а ще започна аз.

Предимства на стратегията

  • Учителят работи заедно с учениците – екипна работа;
  • Добро затваряне на урок;
  • Учениците се научават да пишат оценка на текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • може да има непознати думи, изрази, термини в текста;
  • учителят трябва да насочи учениците към мислене, оценка и анализ на текста – подгответе се предварително;
  • трябва да им дадете пример за оценка, преди да започнат да пишат.

Още полезни статии:

Drawing on colourful paper
Четивна грамотност

Синтезиране на най-важната информация от текста и създаване на план по нея с ключови думи

Учениците прочитат внимателно текста. След това синтезират най-важната информация от него в определен брой изречения, който учителят трябва да им зададе предварително. Накрая отсяват ключовите

Какво ни кара да четем
Четивна грамотност

Какво ни кара да четем?

Вече сме говорили за силната връзка между четенето за удоволствие и академичния успех в училище. Добре развитата четивна грамотност не само помага на учениците да

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали