Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Неуспехите са неизбежни. Ако трябва да търсим положителните им страни, вероятно най-хубавото на неуспехите, освен че ни учат на важни уроци, е че са временни. Дори и най-големият неуспех рано или късно избледнява и се забравя. Децата обаче не мислят така. Техният ограничен житейски опит ги кара да се страхуват от провала и да правят всичко по силите си да избегнат неизбежното. Това възпрепятства не само личностното им израстване, но и учебния процес. Атмосферата в класната стая ще е коренно различна, ако вашите четвъртокласници са по-решителни, упорити и не отстъпват пред най-малкото предизвикателство.

Но как да ги убедите, че е напълно нормално невинаги да успяват? Как да им вдъхнете смелост? Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да не се обезкуражават от временните неуспехи. Урокът “Ще успея!” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С помощта на житейската история на един бъдещ президент в края на часа всеки ученик ще е нарисувал своя собствена стълбица на успеха и неуспеха.

Към урока ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ще успея!” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Направи план за действие
Математическа грамотност

Направи план за действие

Тази стратегия е заимствана от втората стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973). Основната идея тук

Работа в екип
Работа в екип

Работа в екип

Работа в екип Какво представлява умението и защо е важно? Какво е работа в екип?  Според една от най-кратките дефиниции за работа в екип това

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас