Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Неуспехите са неизбежни. Ако трябва да търсим положителните им страни, вероятно най-хубавото на неуспехите, освен че ни учат на важни уроци, е че са временни. Дори и най-големият неуспех рано или късно избледнява и се забравя. Децата обаче не мислят така. Техният ограничен житейски опит ги кара да се страхуват от провала и да правят всичко по силите си да избегнат неизбежното. Това възпрепятства не само личностното им израстване, но и учебния процес. Атмосферата в класната стая ще е коренно различна, ако вашите четвъртокласници са по-решителни, упорити и не отстъпват пред най-малкото предизвикателство.

Но как да ги убедите, че е напълно нормално невинаги да успяват? Как да им вдъхнете смелост? Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да не се обезкуражават от временните неуспехи. Урокът “Ще успея!” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С помощта на житейската история на един бъдещ президент в края на часа всеки ученик ще е нарисувал своя собствена стълбица на успеха и неуспеха.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ще успея!” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас