Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Неуспехите са неизбежни. Ако трябва да търсим положителните им страни, вероятно най-хубавото на неуспехите, освен че ни учат на важни уроци, е че са временни. Дори и най-големият неуспех рано или късно избледнява и се забравя. Децата обаче не мислят така. Техният ограничен житейски опит ги кара да се страхуват от провала и да правят всичко по силите си да избегнат неизбежното. Това възпрепятства не само личностното им израстване, но и учебния процес. Атмосферата в класната стая ще е коренно различна, ако вашите четвъртокласници са по-решителни, упорити и не отстъпват пред най-малкото предизвикателство.

Но как да ги убедите, че е напълно нормално невинаги да успяват? Как да им вдъхнете смелост? Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да не се обезкуражават от временните неуспехи. Урокът “Ще успея!” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С помощта на житейската история на един бъдещ президент в края на часа всеки ученик ще е нарисувал своя собствена стълбица на успеха и неуспеха.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ще успея!” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Разбери проблема
Математическа грамотност

Разбери проблема

Тази стратегия е заимствана от първата стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973): Кажи със свои

Критическо мислене
Критично и аналитично мислене

Критическо мислене

Критическо мислене Какво представлява умението и защо е важно Ученик с критическо мислене? Това е все още обект на обсъждане и най-вероятно има различни интерпретации

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.