Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Неуспехите са неизбежни. Ако трябва да търсим положителните им страни, вероятно най-хубавото на неуспехите, освен че ни учат на важни уроци, е че са временни. Дори и най-големият неуспех рано или късно избледнява и се забравя. Децата обаче не мислят така. Техният ограничен житейски опит ги кара да се страхуват от провала и да правят всичко по силите си да избегнат неизбежното. Това възпрепятства не само личностното им израстване, но и учебния процес. Атмосферата в класната стая ще е коренно различна, ако вашите четвъртокласници са по-решителни, упорити и не отстъпват пред най-малкото предизвикателство.

Но как да ги убедите, че е напълно нормално невинаги да успяват? Как да им вдъхнете смелост? Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да не се обезкуражават от временните неуспехи. Урокът “Ще успея!” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С помощта на житейската история на един бъдещ президент в края на часа всеки ученик ще е нарисувал своя собствена стълбица на успеха и неуспеха.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ще успея!” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Рефлексия в процеса на учене
Умения за учене

Рефлексия в процеса на учене

Накратко, това означава да наблюдаваме себе си, докато извършваме учебна дейност. Важно е, защото изисква сложни умствени процеси, но и защото по този начин учениците

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.