Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги питаме до какъв извод мислят, че ще достигнем. Даваме възможност всеки да запише хипотезата си в тетрадката или в изследователския дневник (ако има такъв). Обсъждаме няколко от хипотезите заедно с класа. Периодично по време на раздела се връщаме към тези хипотези и обсъждаме дали това, което са научили до момента, променя тяхната хипотеза.
Предимства на стратегията
- Поставя учениците в ролята на изследователи;
- Проследяването на това как се променя отношението им към първоначалната им хипотеза им помага да видят как се задълбочава разбирането им по темата.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- в началото е важно да отделяме време да си припомняме с децата характеристиките на добрата научна хипотеза.