Добро настроение като по поръчка в час?

Най-малките ученици сменят настроението си десетки пъти на ден. Това е нормален етап в детското развитие, но дори и да го осъзнават, това не ги кара да се чувстват по-добре. Липсата на емоционален самоконтрол тежи както на децата, така и на учителите, които трябва да редуват преподаването с разрешаване на разгорещени спорове или бърсане на сълзи.

Иска ли ви се понякога да махнете с вълшебна пръчка и вашите четвъртокласници изведнъж да се почувстват прекрасно? За съжаление, не можем да ви снабдим с магически сили, но ви предлагаме урок, с който да помогнете на децата да разпознават положителните си емоции и да ги “призовават” с няколко лесни метода, когато не се чувстват добре. Учениците могат да прилагат тези малки трикове, за да не се разстройват по време на час.

Урокът “Съкровищница с положителни емоции” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С негова помощ децата ще създадат своя собствена съкровищница, която да пълнят с положителни преживявания.

Към урока ще намерите и работни листове с бланка за саморефлексия за проследяване на хубавите емоции. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Добро настроение като по поръчка в час?

———————————————————————————————————————-

Урокът “Съкровищница с положителни емоции” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Изследователски дневник
Научна грамотност

Изследователски дневник

Тази стратегия е насочена към два от най-важните елементи на провеждането на изследване – обективно описание на наблюденията и рефлексия върху процеса. Изследователският дневник е

Комуникационни умения
Комуникативни умения

Комуникационни умения

Комуникационни умения   Какво представлява умението и защо е важно?   Какво са комуникационните умения?    Когато говорим за комуникационни умения, имаме предвид да предаваш

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас