Направи история/новина по графика/формула/диаграма

Направи история/новина по графика/формула/диаграма

Същността на тази стратегия е разчитане на формален запис, като прибавяме забавен елемент. При нея даваме на учениците графика, формула, диаграма и им поставяме задача да измислят история/новина или друг текст по нея. По този начин ги провокираме да вникнат в това, което им показва формалният запис, и в същото време стимулираме тяхната креативност.

Пример
В час по география даваме графика на валежите в страната и поставяме задача на учениците да напишат репликите на Емо Чолаков за вечерните новини.

Предимства на стратегията

  • Може да се използва във всеки предмет;
  • Провокира сериозно вникване във формалния запис;
  • Поставя формалния запис в реален контекст;
  • Много ясно показва, че формалният запис е вид текст, който носи много конкретна информация.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • трябва да отделим време да обясним принципа на съответния формален запис, преди да използваме тази стратегия.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали