“Без извинения” или как да научим децата да поемат отговорност

Учителите чуват безброй оправдания всеки ден. И ако това изглежда като невинно детско поведение, то изобщо не е такова. Като позволим на децата да търсят оправдания за допуснатите грешки, ще им направим мечешка услуга, защото по този начин ще пропуснат възможността да се научат да носят отговорност. А социалната реалност изисква от всички нас да умеем да носим отговорност, да държим на думата си и да внимаваме, когато изпълняваме задълженията си.

Как да научим децата да поемат отговорност? Урокът “Без извинения” е планиран точно с тази цел. Той ще върне учениците към целите, които си поставиха в урока “Да проследявам напредъка”. Третокласниците ще рефлектират върху постигнатия напредък и извиненията, които си намират, за да не изпълнят някои от поставените цели. Така децата ще свържат намирането на извинения с липсата на продуктивност за нещата, които желаят и искат да постигнат.

Урокът “Без извинения” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да насърчим отговорното поведение у децата. Следвайте всяка стъпка внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици!

Запалихме ли ви? Тогава побързайте да изтеглите урока “Без извинения” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Без извинения”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас