Учениците се запознават с живота на известен изследовател и създават поема от негово име.

Самоосъзнатост: Учениците научават и изпитват нови емоции чрез други хора.

Социална осъзнатост: Учениците се поставят в позицията на друг човек, проявяват емпатия.

30 – 40 мин. 

Материали за личността, от чието име ще бъде написана поемата.

Стъпки за изпълнение на дейността

Запознаването с личността и писането на поема могат да бъдат осъществени в рамките на един учебен час. Има възможност дейността да бъде свързана и с друг предмет – български език. В часа по география децата могат да научават, разсъждават и да нахвърлят идеи, а в часа по български да бъде осъществена творческата работа и редакцията.

Акцентирайте върху любопитството на тези личности, тяхното отношение към новостите, към местните жители. Как са се справяли с навиците и традициите на хората от други страни?

Поканете родителите на литературно четене на създадените от учениците поеми. 

Още полезни статии:

Ученическо самоуправление
Гражданска активност

Ученическо самоуправление

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците изпълняват правата и задълженията си. 12-18 години Около 1 астрономически час В зависимост от

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.