Prepodavame.bg

Периодичен анализ на напредъка

Учениците заемат на ротационен принцип ролята на отговорници за тракера на класа. Задълженията им включват както редовното попълване на резултатите, така и периодичното анализиране на данните.

В началото на годината учителят описва кратко и ясно ролята и задълженията на отговорниците по тракера, като предоставя и насочващи въпроси, които да помогнат при анализа на данните. След това учителят използва някаква система за определяне на първите отговорници (дава възможност на учениците да кандидатстват за позицията; сам посочва отговорниците; първите два номера в класа отговарят за първите две седмици и др.). В края на определения срок отговорниците изготвят писмен анализ на данните, който въвеждат в общото портфолио (онлайн и/или на хартиен носител) на класа. Правят 5-10 минутна презентация пред останалата част от класа, която може да бъде последвана от кратка групова рефлексия (може да се ползват въпросите от стратегиите за рефлексия в секция 5) и начертаване на следващи стъпки за подобряване на резултатите.

Насочващи въпроси

  • Има ли положителен напредък/спад в резултатите на класа?
  • Колко процента от учениците са под 60%?
  • Колко процента са над 60%?
  • Има ли ясни/необясними тенденции в разпределянето на резултатите?
  • Какви изводи/следващи стъпки можем да предложим на базата на тези данни?

Резултат: Учениците извършват периодичен анализ на данните на класа, групово обсъждат и начертават следващи стъпки.

Предимства на стратегията

  • Дава възможност на учениците критично да анализират резултатите от тракера и сами да извеждат конкретни предложения за подобряване на резултатите;
  • Тракерът се превръща в полезен инструмент за определяне на следващи стъпки и цели на класа, а не просто в табло с резултати;
  • Учениците лично се ангажират с проследяване на напредъка, което засилва личната им мотивация за учене;
  • Учениците започват да разглеждат резултатите като полезен източник на информация, а не като нещо обезкуражаващо, крайно и/или непроменимо.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • задълженията на отговорниците трябва да са ясно представени/разписани (може дори да се подписва вид ‘трудов договор‘);
  • анализът на данните може да затрудни някои ученици;
  • определянето на следващи стъпки и/или цели може да отнеме повече време от предвиденото.

Сподели статията с колеги:

Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период  на ползване до края на учебната година. 

Популярни статии:

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Научна десетка за месеца

Научна десетка за месеца

В рамките на раздела отправяме предизвикателство към учениците да генерират научни въпроса по темата на раздела. Избираме ден, в който гласуваме за десетте най-добри въпроса.

Получавай най-новите ресурси по имейл

Още полезни статии:

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg

  • Над 1000 статии по всички предмети
  • Готови уроци и приложими практики
  • 25+ онлайн обучения със сертификат
  • Над 100 работни листове, шаблони и наръчници
  • Обучения за вътрешноучилищна квалификация
  • Архив с над 150 уебинари и бюлетини