Учениците извеждат важна информация за дадена държава или регион на база новинарска статия за събитие/явление/случка.

Социална осъзнатост: учениците се запознават със ситуация в дадена държава, сравнява изборите на другите, разбира логическите връзки между характеристиките на индивида и белезите на обществото.

15 – 20 мин. 

Работен лист, химикал, статия

Стъпки за изпълнение на дейността

Статиите могат да дават информация за екологичен проблем, климатични промени (напр. Статии за пожар или наводнение), могат да дават информация за индустриален напредък ( отваряне на нов производствен комплекс), могат дори да съобщават за социална инициатива ( инициативи свързани с чистата вода, образованието и т. н.)

Нека учениците да обсъдят с родител или друг близък актуална новина за региона, която ги е впечатлила. Учениците могат да използват стратегиите за активно слушане, както и да задават СЕУ въпроси, за да разберат повече за гледната точка на събеседника. 

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Дискусия върху постер (Place mat)

Изключително лесна за използване стратегия, приложима във всички предметни области. Изключително популярна и използвана в англоезичните държави. Учениците се разделят на малки групи около флипчарт

Каталог на идеите
Креативност

Каталог на идеите

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да документират изводите от своето проучване.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.