Новините влизат в час

Учениците извеждат важна информация за дадена държава или регион на база новинарска статия за събитие/явление/случка.

Социална осъзнатост: учениците се запознават със ситуация в дадена държава, сравнява изборите на другите, разбира логическите връзки между характеристиките на индивида и белезите на обществото.

15 – 20 мин. 

Работен лист, химикал, статия

Стъпки за изпълнение на дейността

Статиите могат да дават информация за екологичен проблем, климатични промени (напр. Статии за пожар или наводнение), могат да дават информация за индустриален напредък ( отваряне на нов производствен комплекс), могат дори да съобщават за социална инициатива ( инициативи свързани с чистата вода, образованието и т. н.)

Нека учениците да обсъдят с родител или друг близък актуална новина за региона, която ги е впечатлила. Учениците могат да използват стратегиите за активно слушане, както и да задават СЕУ въпроси, за да разберат повече за гледната точка на събеседника. 

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Мистериозен предмет

Учениците задават поредица въпроси, за да познаят какъв е мистериозният предмет. Предметът е свързан с учебния материал. Самоуправление: Учениците се научават как да управляват спонтанността

Социално-емоционално учене

Поема от името на литературен герой

След като се запознаят с откъс от изучавано произведение учениците създават поема в първо лице от името на избран герой. Осъзнатост: Учениците използват литературни източници,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.